Grafill

Bransjenytt

  • Hjem Hjem
    • Kalender
    • Nyheter
    • Magasin
    • Bransjenytt
    • Markedsplass
  • Aktiviteter Hjem
    • Utstillinger
    • Arrangement
    • Grafill TV
  • Nyttig Hjem
    • Rådgivning
    • Juridisk hjelp
    • Avtaler og kontrakter
    • Penger og business
    • Lønnsundersøkelse
    • Koronavirus og arbeidsliv
  • Stipend Hjem
    • Nyheter
    • Regler
    • Stipendtyper
    • Tidligere tildelinger
    • Om stipend
  • Medlemskap Hjem
    • Bli medlem
    • Firmamedlemskap
    • Æresmedlemskap
    • Medlemsfordeler
    • Min side (logg inn)
  • Om Grafill Hjem
    • Kontakt oss
    • Lokallag
    • Faggrupper
    • Styre og utvalg
    • English
  • Årets vakreste Bøker Hjem
    • Nyheter
    • Konkurransen
    • Prisutdeling
    • Fagdag
    • Vinnere
    • Utstilling
    • Om konkurransen
  • Visuelt Hjem
    • Nyheter
    • Konkurransen
    • Prisutdeling
    • Vinnere
    • Utstilling
    • Visuelt Festival
    • Om Visuelt
  • Min side

    Logg inn for å endre medlemsprofil, søke stipend, delta i konkurranser og mer.

    Logg inn
  • Kontakt

    Rosenkrantz gate 21
    0160 Oslo
    Org.nr. 971 001 690
    Tel 22 12 82 00
    grafill@grafill.no

    Følg oss i sosiale medier

  • Nyhetsbrev

Bransjenytt

Bransjenytt
Nyheter
Magasin
Markedsplass
Kalender
  • Design

    Bransjenytt­ 14. jun 19

    Ny byråleder i Neue

    Behnam Farazollahi forlater ANTI for å bli ny byråleder i Neue Design Studio.

  • Design

    Bransjenytt­ 11. jun 19

    Kind kåret til årets byrå under European Design Awards

    Det norske branding-byrået Kind er kåret til årets byrå i Europa 2019 av European Design Awards. Utmerkelsen anerkjenner det mest kreative og suksessfulle design-byrået, og prisen ble delt ut under...

  • Bransjenytt­ 05. jun 19

    Fora Form feirer 90 år med ny visuell identitet

    Fora Form fyller 90 år og lanserer samtidig ny visuell identitet. Den ble presentert for alle ansatte i Fora Form, møbeldesignere og samarbeidspartnere under 90 års-festen. Hele fabrikken i Ørsta b...

  • Design

    Bransjenytt­ 22. mai 19

    Bekk bak den visuelle identiteten til The Webby Awards 2019

    Siden høsten 2018 har Bekk fungert som The Webby Awards «Creative Partner», og har hatt ansvaret for å utvikle den visuelle identitet til både The Lovie Awards 2018 og The Webby Awards 2019.

  • Design

    Bransjenytt­ 25. apr 19

    Redesign av logo og ny visuell identiet for Sunnmørsposten

    ELLE mELLE har redesignet logo og utviklet visuell identitet for Sunnmørsposten – en av landets største lokalaviser.

  • Design

    Bransjenytt­ 25. apr 19

    Ny felles identitet for Visit Innlandet

    Creuna fikk oppdraget med å utvikle en ny felles identitet for Visit Innlandet. Målet er å skape gjenklang og appell både hos turister og reiselivsaktørene i området.

  • Bransjenytt­ 24. apr 19

    Ny visuell identitet for UiA

    Universitetet i Agder og Innoventi har sammen utviklet en identitet som samler og forenkler UiA sitt visuelle utrykk.

  • Bransjenytt­ 17. feb 19

    Bekk fikk Gyros identitet til å spinne

    Gyroskopet består, men i en helt annen drakt, når Gyro lanserer ny visuell identitet og nettside i samarbeid med Bekk.

  • Bransjenytt­ 16. jan 19

    Marc Ligeti fra Creuna i ADC-juryen

    Marc Ligeti, Lead designer i Creuna, er plukket ut, som den eneste fra Norge til å sitte i juryen i en av verdens mest prestisjefylte konkurranser innen design og reklame. ADC (Art Directors Club)...

  • Bransjenytt­ 21. des 18

    Bekk styrker seg på design og mikrotekst

    Stor etterspørsel på brukersentrerte løsninger og digital produktutvikling har gjort at design- og teknologiselskapet Bekk skaffet seg tre nye designere og én tekstforfatter.

  • Design

    Bransjenytt­ 11. des 18

    Skrifttype basert på historiske synsprøveplansjer

    ANTI Hamar har utviklet en gratis font basert på historiske synstester. Optician Sans er basert på synsprøveplansjer sett av millioner av mennesker verden over. Nå kan du lage dine egne synstester!

  • Design

    Bransjenytt­ 05. nov 18

    Best i vest

    Holt & Paulsen vant Grand Prix i Sterk Reklame. Grand Prix velges ut blant gullvinnerne i konkurransen som kårer det beste av reklame og design i Stavanger-regionen.

  • Design

    Bransjenytt­ 29. okt 18

    AF Gruppen og Creuna med gull i Farmandprisen 2018

    AF Gruppen er tildelt Farmandprisen 2018 for beste nettsted i gruppen børsnotert selskap. Nettsiden som er utviklet av Creuna.

  • Design

    Bransjenytt­ 19. okt 18

    Flere kreative krefter til Lid & Wiken

    Økt pågang og påfyll av nye kunder har gjort at Lid & Wiken har fått med seg flere kreatører på laget.

  • Digital

    Bransjenytt­ 15. okt 18

    A serenade of distortion

    Sammen med Tundra* har Bekk designet og laget Red Bull Music Festival sin nye retropsykedeliske nettside.

  • Design

    Bransjenytt­ 14. okt 18

    Slippfest og lansering med Pseudonym

    Det Oslo-baserte kunst- og designforlaget Pseudonym Publishing slipper ny utgivelse; en bokserie som tar for seg problemstillingen: hva skjer med kunstnerisk arbeid når det er satt i dialogform?

  • Grafill Student

    Bransjenytt­ 11. okt 18

    Derfor vant de Gullkalven

    Kreativtforum.no skrev tidligere i år litt om vinnerne og vinnerjobbene i årets utgave av Norges største kreative studentkonkurranse, Gullkalven, som ble arrangert 5. mai. Her forteller årets vinne...

  • Design

    Bransjenytt­ 10. okt 18

    Norsk Tipping med ny visuell identitet

    I disse dager lanserer Norsk Tipping sin helt nye visuelle identitet. Dinamo Design fikk jobben med å revitalisere en av Norges mest kjente merkevarer og prosjektet har vært svært omfattende.

  • Bransjenytt­ 12. sep 18

    Bleed designer den østerrikske paviljongen for EXPO 2020 i Dubai

    Bleed vant konkurransen om den østerrikske paviljongen på EXPO 2020 Dubai sammen med Querkraft arkitekter, Wien.

  • Design

    Bransjenytt­ 08. sep 18

    Bronse i Pentawards for Voss Fjellsider

    Creuna er tildelt bronse for designet til Voss Fjellsider i Pentawards, verdens ledende konkurranse og prisutdeler kun for pakningsdesign.

  • Design

    Bransjenytt­ 27. aug 18

    Alfabetdyr er Hanne Fossaa Eriksens debutbok

    Hanne Fossaa Eriksens har gitt ut en tospråklig debutbok, Alfabetdyr, en fargerik ABC der bokstaver er forvandlet til originale og morsomme dyreillustrasjoner.

  • Bransjenytt­ 21. aug 18

    Fluks - nytt motion design studio i Oslo

    Filip Lind og Håvard Forland Isaksen har de siste årene vært senior-teamet i Clockwork sin motion-design avdeling. De har stått bak reklamefilmer for blant annet NorgesEnergi, Orkla, Power og Obs.

  • Design

    Bransjenytt­ 06. aug 18

    Ekte potetglede – ny profil, samme gode innhold

    HOFF er godt kjent under subbrands som Opphøgde Potteter, et navn som nesten står sterkere enn selskapsnavnet. For et år siden startet prosessen med ny strategi, en logo som har vært lett gjenkjenn...

  • Bransjenytt­ 06. jun 18

    En identitet for gode prosesser og samtaler

    Helsepersonell over hele landet markerer «Hva er viktig for deg?»-dagen. Blå Design har utviklet den visuelle identiteten for både dagen og «Gode pasientforløp» som er satsingen bak.

  • Bransjenytt­ 04. mai 18

    Lokalt samarbeid tildelt internasjonal designpris

    StudioGeist vant gull i The Dieline Awards 2018 i Boston mandag kveld for pakningsdesignet til Plankejens treleker – retroinspirerte byggesett for barn og besteforeldre laget av en liten familiebed...

  • Design

    Bransjenytt­ 22. mar 18

    Tallenes tale

    Det var med en viss ærefrykt Skilhagen i november 2017 påtok seg oppdraget fra Kapital. Sammen med Carl Gürgens har Skilhagen gjennomført et totalt redesign av det 47 år gamle magasinet. En bauta i...

  • Bransjenytt­ 16. mar 18

    Linn Bakke ny partner i WE Oslo

    WE Oslo ønsker å styrke sin strategiske kompetanse og får Linn Bakke, tidligere partner i Redink, med på laget.

  • Bransjenytt­ 12. feb 18

    Kan Oslo oppsummeres i en font?

    Nike ønsket seg en lokal designer til å lage ny typografi og design til sin konseptbutikk på Karl Johan. De fant en vestlending. Med adresse St. Hanshaugen.

  • Bransjenytt­ 24. jan 18

    Etablerer nytt kommunikasjonsbyrå

    Andreas Rød Skilhagen valgte i sommer å forlate sin stilling som kreativ leder i Aftenposten for å etablere det innholdsbaserte design og kommunikasjonsbyrået Skilhagen. 

  • Design

    Bransjenytt­ 15. des 17

    Form til fjells åpner kontor på Singsås stasjon

    Vi har alltid hatt en forkjærlighet for det nære. Derfor føles det veldig riktig å utvide virksomheten med ei avdeling i hjembygda til Astrid som er designer i byrået. Nå blir vi enda mer fleksible...

  • Design

    Bransjenytt­ 09. nov 17

    Blå Design er med på å gjøre tirsdagen klassisk

    En levende strek samler fire av Norges mest etablerte kammerorkestre i ett felles tilbud som gjør tirsdagen klassisk. Aktørene valgte Blå Design til å jobbe ut designstrategi, identitet og nettside...

  • Design

    Bransjenytt­ 06. nov 17

    I dag blir Skandiabanken til Sbanken

    Gjennom det siste året har Skandiabanken utviklet bankens nye merkevareprofil, med Bleed som hovedpartner for jobben.

  • Bransjenytt­ 11. sep 17

    Snøhetta, Racecar og Heisholt Inc med jubileums-samarbeid for Vestre

    Da familebedriften og utemøbelprodusenten Vestre markerte sine første 70 år med stor fest og åpning av utstilling på DOGA, var det et kreativt samarbeid på høyt nivå som stod bak konsepter, kommu...

  • Bransjenytt­ 25. aug 17

    ELLE mELLE utvider med rådgiver i sosiale medier

    Endelig kan vi fortelle at vi har ansatt Sara Strand som rådgiver i sosiale medier. Hun er på plass hos oss på Skansekaia allerede.

  • Animasjon

    Bransjenytt­ 22. aug 17

    Mikrofilm styrker satsing på oppdragsfilm

    Animasjonsstudioet Mikrofilm gjør en strategisk satsning på reklame og oppdragsfilm. Med seg på laget har de fått Kjersti Riise Skallerud fra Westerdals Oslo ACT. Siden 1996 har Mikrofilm AS vært...

  • Bransjenytt­ 21. aug 17

    Multiply in Pstereo

    På årets Pstereofestival i Trondheim, har Multiply Illustrasjonsagentur fått en egen scene med frie tøyler til å kommunisere med publikum.

Forrige side
1 2 3 4
Neste side

Navigasjon

  • Kontakt oss
  • Bli medlem
  • Kalender
  • Utstillinger
  • Nyheter
  • Magasin
  • Markedsplass
  • Nyttig
  • Stipend
  • Visuelt
  • Årets vakreste Bøker
  • Personvernerklæring for Grafill

Grafill

Rosenkrantz gate 21
0160 Oslo
Org.nr. 971 001 690
Tel 22 12 82 00
grafill@grafill.no

Åpningstider

Utstillinger
man-fre 9-16 / søn 12-16
Kontor
man-fre 9-16

Følg oss i sosiale medier

Nyhetsbrev