Grafill

Bransjenytt

  • Hjem Hjem
    • Kalender
    • Nyheter
    • Magasin
    • Bransjenytt
    • Markedsplass
  • Medlemskap Hjem
    • Medlemskap i Grafill
    • Studentmedlemskap
    • Firmamedlemskap
    • Æresmedlemskap
    • Medlemsfordeler
    • Min side (logg inn)
  • Aktiviteter Hjem
    • Utstillinger
    • Arrangement
    • Konkurranser og ærespriser
    • Aktiviteter i lokallag
    • Aktiviteter i faggrupper
    • Grafill TV
  • Jus Hjem
    • Politisk arbeid
    • Juridisk hjelp
    • Avtaler og kontrakter
    • Digital ordrebekreftelse
  • Arbeidsliv Hjem
    • Penger og business
    • Lønnsundersøkelser
    • Anbudskonkurranser
    • Bok- og illustrasjonsoppdrag
    • Mangfold
    • Koronavirus
    • Hjelp kolleger på flukt
  • Stipend Hjem
    • Nyheter
    • Stipendtyper
    • Regler
    • Tildelinger
    • Om stipend
  • Visuelt Hjem
    • Nyheter
    • Konkurranse
    • Jury
    • Prisutdeling
    • Vinnere
    • Utstilling
  • Årets vakreste Bøker Hjem
    • Nyheter
    • Fagdag
    • Konkurranse
    • Jury
    • Prisutdeling
    • Vinnere
    • Utstilling
  • Om Grafill Hjem
    • Kontakt oss
    • Om Møllergata 39
    • Generalforsamling
    • Styre og utvalg
    • Lokallag
    • Faggrupper
    • English
  • Min side

    Logg inn for å endre medlemsprofil, søke stipend, delta i konkurranser og mer.

    Logg inn
  • Kontakt

    Møllergata 39
    0179 Oslo
    Org.nr. 971 001 690
    Tel 22 12 82 00
    grafill@grafill.no

    Følg oss i sosiale medier

  • Nyhetsbrev

    Abonner

Bransjenytt

Bransjenytt
Nyheter
Magasin
Markedsplass
Kalender
  • Design

    Bransjenytt­ 19. okt 18

    Flere kreative krefter til Lid & Wiken

    Økt pågang og påfyll av nye kunder har gjort at Lid & Wiken har fått med seg flere kreatører på laget.

  • Bransjenytt­ 15. okt 18

    A serenade of distortion

    Sammen med Tundra* har Bekk designet og laget Red Bull Music Festival sin nye retropsykedeliske nettside.

  • Design

    Bransjenytt­ 14. okt 18

    Slippfest og lansering med Pseudonym

    Det Oslo-baserte kunst- og designforlaget Pseudonym Publishing slipper ny utgivelse; en bokserie som tar for seg problemstillingen: hva skjer med kunstnerisk arbeid når det er satt i dialogform?

  • Grafill Student

    Bransjenytt­ 11. okt 18

    Derfor vant de Gullkalven

    Kreativtforum.no skrev tidligere i år litt om vinnerne og vinnerjobbene i årets utgave av Norges største kreative studentkonkurranse, Gullkalven, som ble arrangert 5. mai. Her forteller årets vinne...

  • Design

    Bransjenytt­ 10. okt 18

    Norsk Tipping med ny visuell identitet

    I disse dager lanserer Norsk Tipping sin helt nye visuelle identitet. Dinamo Design fikk jobben med å revitalisere en av Norges mest kjente merkevarer og prosjektet har vært svært omfattende.

  • Bransjenytt­ 12. sep 18

    Bleed designer den østerrikske paviljongen for EXPO 2020 i Dubai

    Bleed vant konkurransen om den østerrikske paviljongen på EXPO 2020 Dubai sammen med Querkraft arkitekter, Wien.

  • Design

    Bransjenytt­ 08. sep 18

    Bronse i Pentawards for Voss Fjellsider

    Creuna er tildelt bronse for designet til Voss Fjellsider i Pentawards, verdens ledende konkurranse og prisutdeler kun for pakningsdesign.

  • Design

    Bransjenytt­ 27. aug 18

    Alfabetdyr er Hanne Fossaa Eriksens debutbok

    Hanne Fossaa Eriksens har gitt ut en tospråklig debutbok, Alfabetdyr, en fargerik ABC der bokstaver er forvandlet til originale og morsomme dyreillustrasjoner.

  • Bransjenytt­ 21. aug 18

    Fluks - nytt motion design studio i Oslo

    Filip Lind og Håvard Forland Isaksen har de siste årene vært senior-teamet i Clockwork sin motion-design avdeling. De har stått bak reklamefilmer for blant annet NorgesEnergi, Orkla, Power og Obs.

  • Design

    Bransjenytt­ 06. aug 18

    Ekte potetglede – ny profil, samme gode innhold

    HOFF er godt kjent under subbrands som Opphøgde Potteter, et navn som nesten står sterkere enn selskapsnavnet. For et år siden startet prosessen med ny strategi, en logo som har vært lett gjenkjenn...

  • Bransjenytt­ 06. jun 18

    En identitet for gode prosesser og samtaler

    Helsepersonell over hele landet markerer «Hva er viktig for deg?»-dagen. Blå Design har utviklet den visuelle identiteten for både dagen og «Gode pasientforløp» som er satsingen bak.

  • Bransjenytt­ 04. mai 18

    Lokalt samarbeid tildelt internasjonal designpris

    StudioGeist vant gull i The Dieline Awards 2018 i Boston mandag kveld for pakningsdesignet til Plankejens treleker – retroinspirerte byggesett for barn og besteforeldre laget av en liten familiebed...

  • Design

    Bransjenytt­ 22. mar 18

    Tallenes tale

    Det var med en viss ærefrykt Skilhagen i november 2017 påtok seg oppdraget fra Kapital. Sammen med Carl Gürgens har Skilhagen gjennomført et totalt redesign av det 47 år gamle magasinet. En bauta i...

  • Bransjenytt­ 16. mar 18

    Linn Bakke ny partner i WE Oslo

    WE Oslo ønsker å styrke sin strategiske kompetanse og får Linn Bakke, tidligere partner i Redink, med på laget.

  • Bransjenytt­ 12. feb 18

    Kan Oslo oppsummeres i en font?

    Nike ønsket seg en lokal designer til å lage ny typografi og design til sin konseptbutikk på Karl Johan. De fant en vestlending. Med adresse St. Hanshaugen.

  • Bransjenytt­ 24. jan 18

    Etablerer nytt kommunikasjonsbyrå

    Andreas Rød Skilhagen valgte i sommer å forlate sin stilling som kreativ leder i Aftenposten for å etablere det innholdsbaserte design og kommunikasjonsbyrået Skilhagen. 

  • Design

    Bransjenytt­ 15. des 17

    Form til fjells åpner kontor på Singsås stasjon

    Vi har alltid hatt en forkjærlighet for det nære. Derfor føles det veldig riktig å utvide virksomheten med ei avdeling i hjembygda til Astrid som er designer i byrået. Nå blir vi enda mer fleksible...

  • Design

    Bransjenytt­ 09. nov 17

    Blå Design er med på å gjøre tirsdagen klassisk

    En levende strek samler fire av Norges mest etablerte kammerorkestre i ett felles tilbud som gjør tirsdagen klassisk. Aktørene valgte Blå Design til å jobbe ut designstrategi, identitet og nettside...

  • Design

    Bransjenytt­ 06. nov 17

    I dag blir Skandiabanken til Sbanken

    Gjennom det siste året har Skandiabanken utviklet bankens nye merkevareprofil, med Bleed som hovedpartner for jobben.

  • Bransjenytt­ 11. sep 17

    Snøhetta, Racecar og Heisholt Inc med jubileums-samarbeid for Vestre

    Da familebedriften og utemøbelprodusenten Vestre markerte sine første 70 år med stor fest og åpning av utstilling på DOGA, var det et kreativt samarbeid på høyt nivå som stod bak konsepter, kommu...

  • Bransjenytt­ 25. aug 17

    ELLE mELLE utvider med rådgiver i sosiale medier

    Endelig kan vi fortelle at vi har ansatt Sara Strand som rådgiver i sosiale medier. Hun er på plass hos oss på Skansekaia allerede.

  • Animasjon

    Bransjenytt­ 22. aug 17

    Mikrofilm styrker satsing på oppdragsfilm

    Animasjonsstudioet Mikrofilm gjør en strategisk satsning på reklame og oppdragsfilm. Med seg på laget har de fått Kjersti Riise Skallerud fra Westerdals Oslo ACT. Siden 1996 har Mikrofilm AS vært...

  • Bransjenytt­ 21. aug 17

    Multiply in Pstereo

    På årets Pstereofestival i Trondheim, har Multiply Illustrasjonsagentur fått en egen scene med frie tøyler til å kommunisere med publikum.

  • Bransjenytt­ 02. mai 17

    Bleed redesigner NRK P3

    NRK P3 har fått ny visuell identitet. Identiteten lanseres i disse dager, og skal knytte NRK P3 tettere til NRK-merkevaren.

  • Bransjenytt­ 24. mar 17

    Illustrerer Norske byer fra A til Å, en let-og-finn ABC

    Etter stor suksess med «jeg elsker byen min»- bøkene, er Figenschou Forlag nå ute med en myldrebok hvor mange flere norske byer er presentert. Hver by er kreativt og detaljert tegnet av en illust...

  • Bransjenytt­ 20. mar 17

    Ny kreativ leder hos Brødboksen

    Brødboksen har ansatt Steffen Westbye (27) som ny kreativ leder og markedssjef i Brødboksen.no Han leder markedsavdelingen hos Brødboksen og er ansvarlig for markedsføring, design og brukeropplev...

  • Design

    Bransjenytt­ 20. feb 17

    Grid design i vekst

    Gjennom 2016 vokste Grid design med femten nye kunder og omsetningen økte med fem prosent til 39 millioner. Det gjør Grid til et av Norges største rendyrkede designmiljøer med kunder som Bane Nor...

  • Design

    Bransjenytt­ 15. feb 17

    Gründere gror ved botanisk hage

    Innholdsbyrået dyson.drager og grafisk designbyrået Lid&Wiken har flyttet sammen i nyoppussede lokaler på Tøyen. Med sin nye forretningsmodell tilbyr de kundene alt de trenger på ett og samme sted.

  • Design

    Bransjenytt­ 06. feb 17

    Ny i Bleed

    Alette Schei Rørvik er kunstner og fotograf, utdannet ved Kunst- og Designhøgskolen i Bergen. Parallellt med sin egen kunstneriske virksomhet har hun de siste årene jobbet som produsent, prosjekt...

  • Design

    Bransjenytt­ 31. jan 17

    INFOKRAFT

    Sammen med illustratør Terje Tønnessen og designbyrået Commando Group har Nico Gerrard startet Infokraft, et byrå som spesialiserer seg på infografikk

  • Design

    Bransjenytt­ 25. jan 17

    Selters blir Clou

    Selters Design byttet i høst adresse fra fornemme Prinsessealleen på Skøyen til mer urbane omgivelser på Torshov. Nå er de på plass i en ærverdig murvilla på beste østkant og ønsker velkommen med...

  • Design

    Bransjenytt­ 22. jan 17

    GRID design satser på branded environments

    GRID design har rekruttert Øivind Breen for å videreutvikle seg innen området branded environments, der eiendomsutvikling, merkevarebygging, arkitektur og opplevelsesdesign møtes.

  • Bransjenytt­ 19. okt 16

    Skal foredle Fete typer + Savant

    Mette Throndsen Brekke-Hansen forlater stillingen som direktør for forretningsutvikling i Group M til fordel for Fete typer + Savant. – Byrået er en uslepen diamant, sier den nye byrålederen.

  • Design

    Bransjenytt­ 04. okt 16

    Young blood

    Bleed styrker staben i Oslo og Wien med 3 nye designere.

  • Bransjenytt­ 13. sep 16

    Står bak årets hovedutstilling på Nobels Fredssenter

    Samarbeidet Bolt og Klock har laget årets hovedutstilling på Nobels Fredssenter. Utstillingen «Den farlige prisen» handler om varsleren Carl von Ossietzky og fredsprisen som rystet hele Europa. ...

  • Bransjenytt­ 26. aug 16

    Talenter til Tank

    Designbyrået i Sagveien har ansatt tre nye designere.

Forrige side
1 2 3 4 5
Neste side

Navigasjon

  • Om Grafill
  • Bli medlem
  • Nyheter
  • Utstillinger
  • Kalender
  • Personvernerklæring for Grafill
  • Brukervilkår
  • Grafills kjøpsvilkår
  • Informasjonskapsler
  • Kontakt oss

Grafill

Møllergata 39
0179 Oslo
Org.nr. 971 001 690
Tel 22 12 82 00
grafill@grafill.no

Åpningstider

utstilling:
man–fre 10–16 / søn 12–16
kontor:
man–fre 09–16
(sommerstengt i juli)

Følg oss i sosiale medier

Nyhetsbrev

Abonner