Usbl lanserer ny nettside

Selv med flere nye og bærekraftige beboertjenester fremsto Usbl som en utdatert organisasjon via nettsidene. Sammen med Creuna har de laget en ny nettside som huser nye spennende tjenester for en helhetlig bo-opplevelse.

Usbl No Web

Den nye nettsiden usbl.no ble lansert denne uka – og er startpunktet for et stort sprang som skal ende med en digital fornyelse av hele Usbl.

– Nå har vi fått en dynamisk kanal for å vise fram våre tjenester og fordeler. Nettsiden blir nå et springbrett for spennende tjenesteutvikling. Først på agenda er en digital innholdsbank som gir kundene våre gode råd om alt fra styrearbeid til hvordan pusse opp badet eller kutte i matsvinn, sier Jacqueline DuBois, Digital markedsansvarlig i Usbl og eier av webutviklingsprosjektet.

En kortreist nettside
Usbl er et moderne boligbyggelag som tilbyr fremtidsrettede og bærekraftige beboertjenester som BUA (deling av sportsutsyr i borettslag) og bildelingstjenesten Biliblandt. Da de skulle velge leverandør til nye nettsider, ønsket de seg noe kortreist.

– Vi vurderte leverandører som var innen en sykkeltur unna kontoret vårt. Det var viktig for å få til en smidig arbeidsprosess, men også for å være tro til våre mål om å en miljøvenning arbeidsplass.

I tillegg har Usbl kunder i alle livsfaser, og det var viktig å finne et samarbeidspartner som forsto målgruppene våre. Derfor var mangfold også et kriterie da vi valgte Creuna som samarbeidspartner. Vi ser at mangfold gir gode resultater, sier DuBois.

Lite team, stort oppdrag
Creuna vant oppdraget med å lage ny nettside i mars 2019, og har hatt en integrert tilnærming fra første dag. Kjerneteamet består av personer innen strategi og merkevare, design og UX, og teknologi.

– Vi har samarbeidet med Usbl som ett team, med gjennomsiktige prosesser og lav terskel for diskusjoner og tilbakemeldinger. Vi er tett på hverandre, og slik skal vi jobbe sammen i flere år fremover, sier Josephine Simonsen, markedsdirektør i Creuna og kundeansvarlig og strategisk rådgiver for Usbl.

For selv om teamet var lite, vokste oppgavene raskt. Sammen med ny nettside leverte Creuna visuell identitet, designmanual og illustrasjoner. Nå er vi i gang med å bygge et API som vil effektivisere hele organisasjonen ved å la ulike teknologier og tjenester snakke sammen.

– Usbl er i startfasen med å ta virkelig store sprang, og nettsiden er et av de viktigste kontaktpunktene de har med kundene. Nå er den ute og flyr, og vi gleder oss til å ta fatt på resten av reisen, sier Simonsen.

Om Creuna
Creuna kombinerer smart tenkning, kreativitet og teknologi. Det gjør vi ved å sitte ved samme bord – designere, kreatører, analytikere, utviklere, strateger, byråkunder og sluttkunder. Målet er å skape gode opplevelser med reell verdi både for våre kunder og våre kunders kunder. Vi er 120 dyktige og ambisiøse fagpersoner i Norge som hver dag lar oss motivere av å skape gode merkevareopplevelser og løsninger. Sammen med kolleger i Sverige, Danmark og Finland utgjør vi et av de sterkeste miljøene i Norden.

creuna.no