Ny identitet, ny ansatt og nye lokaler

For Fluks er det en selvfølge å levere bunnsolid, teknisk godt gjennomført animasjon, med naturtro flyt. De siste månedene har de også fått en ny ansatt, nye kontorer og lansert ny profil og nettside.

Photo Group 2

Fluks er et design- og animasjonsstudio som tilfører personlighet og karakter i formidlingen. Målet er å hjelpe kundene å knytte sterkere relasjon til målgruppen: Å vekke følelser, trigge reaksjoner, og sette avtrykk. Skape historier folk husker.

Et tett samarbeid
Fluks jobbet tett sammen med designer Stig Melón-Bratvold for å utvikle den nye visuelle identiteten. Han sto også for programmering av nettsiden. Med på laget var også Hedda Lilleng, Martine Hage og Andris Visdal som sto for henholdsvis tekst og strategi, logodesign, og portrettene.

Stig Melón-Bratvold forteller litt om prosessen og resultatet.

– Det som var utrolig kult med denne prosessen var at vi kunne jobbe sammen med Fluks og spille ball frem og tilbake. Fluks er et lite studio med Håvard, Filip og etter hvert Henrik. Vi ville få frem det personlige i Fluks, menneskene, fagpersonene som står bak det de lager.

– Tone-of-Voice var også avgjørende, sier Hedda Lilleng. Fluks er dønn profesjonelle, men også veldig nedpå. De er bunnsolide. Snakker et språk enhver forstår, både verbalt og visuelt. Og de byr på seg selv. Det er noe veldig fint i det.

Levende identitet

Stig fortsetter.

– Den visuelle identiteten tar eierskap til rosa, for å skille seg ut i landskapet. Vi utviklet også en palett med støttefarger sammen, og en ukonvensjonell fotostil som vi tror er noe folk vil huske. Fluks er mer enn bevegelse – de er et animasjonsstudio som tilfører personlighet og karakter i formidlingen. Det er dette vi også fokuserte på i utformingen av logoen; å finne de særegne trekkene i hver bokstav – å løfte frem karakterene, med lekenheten og personligheten, de har iboende i seg.

– Fluks er profesjonelle, godt forberedt – og legger stolthet i detaljene. Det ble viktig å få med en del finesser i detaljene på nettsiden. Det gjelder for både illustrasjonene som er en del av verktøykassen, og de fantastisk kule prosjektene de har gjort. Jeg synes også det er tøffe av dem å la andre få innsyn i hva de jobber med; Gymmen er både tumleplass og utstillingsvindu, et fint sted å trene seg god.

Nyansettelse og nye lokaler
Nytt gammelt fjes - Henrik Reistad ble en del av Fluks familien denne høsten. Henrik som har bakgrunn som motion designer i Racecar og We Are Live er nå gjenforent med sine gamle (nye kolleger) fra Clockwork.

– Vi har hatt ett godt første år og ser at behovet for animasjon øker. Henrik er en kreativ og dyktig motion designer som blir ett kjempe bra tilskudd til Fluks, sier Filip Lind.

1. august tok Fluks over de tidligere lokalene til kunstforlaget Fanfare i Bjerregaards gate 5, på St. Hanshaugen.

– Det har vært fantastisk med litt mer plass etter nesten ett år i ett 8 kvm stort rom på Mesh. Med de nye lokalene har vi endelig fått et kontor hvor vi har frie tøyler til å gjøre det vi vil. Det kommer garantert til å bli mer personlighet og rosa fremover. Og vi gleder oss til å skape flere historier folk husker, avslutter Håvard.

fluks.tv