Notch lanserer designbyrå

Det nye byrået heter Opudi, et navn som ble til ved at man flyttet alle bokstavene i Notch et hakk frem.

Fra venstre Øyvind Bjørkum (Notch), Henning Gjerde (Opudi), Henning Andersson (Opudi) og Morten Horn (Opudi)

Fra venstre Øyvind Bjørkum (Notch), Henning Gjerde (Opudi), Henning Andersson (Opudi) og Morten Horn (Opudi)

Notch har siden 2012 levert prisvinnende digitalt arbeid i samarbeid med mange av Oslos (eller Norges) beste reklamebyråer. Det de fleste derimot ikke vet er at Notch også har utviklet mange vellykkede retail-konsepter for både Sørlandschips, Rema 1000 og Synnøve Finden.

– Vi ønsker nå å fremheve vår spisskompetanse på innsikt og utvikling av forbruker brands i et eget selskap, sier Morten Horn, daglig leder i Notch siden 2015, og før det 10 års erfaring som kategoridirektør for flere merkevarer innen dagligvaresektoren.

– Det er akkurat det vi gjør. Vi tar steget videre på alle måter og lanserer et designbyrå som setter forbrukerens fremtid i sentrum, forklarer Horn.

– Ingen kan være best på alt, og gjennom årenes løp har vi erfart at spissing av kompetanse er viktig. Vi opplever at små miljøer med spesialister som jobber tett sammen med kundene er det som funker best – både for oss, og for kundene våre.

Henning Gjerde, gründer av Notch, og Morten Horn, har fått med seg strategisk designer Henning Andersson med erfaring fra Work, til å danne kjerneteamet i Opudi.

Notch vil føres videre som ekspert på digitale brukeropplevelser av Øyvind Bjørkum, med erfaring fra Netlife Research og Logica.

Opudi og Notch jobber idag med kunder som REMA 1000, Synnøve Finden, Sørlandschips, Stange Gårdsprodukter, Bauer Media, Cirkle K, Nbev, Beckmann, Powel Construction.

opudi.no

notch.no