Grafill

Bransjenytt

  • Hjem Hjem
    • Kalender
    • Nyheter
    • Magasin
    • Bransjenytt
    • Markedsplass
  • Medlemskap Hjem
    • Medlemskap i Grafill
    • Studentmedlemskap
    • Firmamedlemskap
    • Æresmedlemskap
    • Medlemsfordeler
    • Min side (logg inn)
  • Aktiviteter Hjem
    • Utstillinger
    • Arrangement
    • Konkurranser og ærespriser
    • Aktiviteter i lokallag
    • Aktiviteter i faggrupper
    • Grafill TV
  • Jus Hjem
    • Politisk arbeid
    • Juridisk hjelp
    • Avtaler og kontrakter
    • Digital ordrebekreftelse
  • Arbeidsliv Hjem
    • Penger og business
    • Lønnsundersøkelser
    • Anbudskonkurranser
    • Bok- og illustrasjonsoppdrag
    • Mangfold
    • Koronavirus
    • Hjelp kolleger på flukt
  • Stipend Hjem
    • Nyheter
    • Stipendtyper
    • Regler
    • Tildelinger
    • Om stipend
  • Visuelt Hjem
    • Nyheter
    • Konkurransen
    • Jury
    • Prisutdeling
    • Vinnere
    • Utstilling
  • Årets vakreste Bøker Hjem
    • Nyheter
    • Fagdag
    • Prisutdeling
    • Konkurransen
    • Vinnere
    • Utstilling
  • Om Grafill Hjem
    • Kontakt oss
    • Om Møllergata 39
    • Generalforsamling
    • Styre og utvalg
    • Lokallag
    • Faggrupper
    • English
  • Min side

    Logg inn for å endre medlemsprofil, søke stipend, delta i konkurranser og mer.

    Logg inn
  • Kontakt

    Møllergata 39
    0179 Oslo
    Org.nr. 971 001 690
    Tel 22 12 82 00
    grafill@grafill.no

    Følg oss i sosiale medier

  • Nyhetsbrev

    Abonner

Bransjenytt

Bransjenytt
Nyheter
Magasin
Markedsplass
Kalender
  • Bransjenytt­ 29. apr 22

    Glamox-identitet shortlistet i ADC 101st Awards

    Knowit Experience fortsetter å høste anerkjennelse. Denne gangen har det vanket to shortlists for Glamox sin nye profil i ADC 101st Awards – for rebranding og logo.

  • Bransjenytt­ 05. apr 22

    Dobbelt i TDC

    Bleed får dobbelt typografi-sertifikat i New York hos Type Directors Club, for Historisk Museums nye visuelle identiet.

  • Bransjenytt­ 05. apr 22

    Visuell identitet basert på Kunstsilos ikoniske bygg

    Når Kunstsilo åpner dørene vil Kristiansand få et samlende kulturbygg med en arkitektur og et innhold som vil vekke engasjement lokalt, regionalt og langt utenfor Norges grenser. Gjennom historien...

  • Bransjenytt­ 03. feb 22

    Skal kåre verdens beste kreative arbeider for andre året på rad

    Som eneste fra Norge skal Marc Ligeti, Lead designer i Knowit Experience, sitte i juryen når de beste kreative arbeidene innen design og reklame, fra over 70 land, skal kåres i den prestisjetunge k...

  • Bransjenytt­ 16. nov 21

    ​SpareBank 1 Utvikling styrker laget med flere interne designere

    For å kunne fortsette å lage en av Norges aller beste digitalbanker, må vi ha de beste folka!

  • Bransjenytt­ 30. sep 21

    Starter som strategidirektør i Heydays

    Designbyrået Heydays rekrutterer Sanda Zahirovic i en nyopprettet stilling som strategidirektør.

  • Bransjenytt­ 31. aug 21

    Slo seg sammen og ble Vild

    Et langt samboerskap ble til ekteskap da innholdsbyrået dyson.drager og designbyrået Lid&Wiken fusjonerte. De er nå en gjeng på åtte med avdelinger i både Oslo og NYC.

  • Bransjenytt­ 18. aug 21

    ANTI Bergen med tre nyansettelser

    ANTI Bergen satser på en ny bølge av design og kreativitet når de styrker teamet sitt med tre nyansettelser. Ramona Horn går inn i rollen som prosjektleder, Ingrid Haugen Nonskar blir content creat...

  • Bransjenytt­ 23. jun 21

    Goods lanserer Index - et åpent rammeverk for bærekraftig emballasjedesign

    Siden dagen Goods ble lansert for to år siden har vi arbeidet på et prosjekt som har som mål å gi tilbake litt av det vi har lært til miljø-interesserte designere i bransjen.

  • Bransjenytt­ 18. jun 21

    Samarbeid mellom lokale bedrifter høster internasjonale priser

    Harald Strømmegjerde startet sitt mikrodistilleri fra et småbruk i Straumgjerdet innerst i Sykkylvsfjorden. Nå høster Brennevinsgrova internasjonale priser i fleng.

  • Bransjenytt­ 18. jun 21

    Liten bok med store sider

    En søt, liten og pastellrosa billedbok er resultatet av et ønske om mer åpenhet og samtale rundt døden.

  • Bransjenytt­ 03. jun 21

    Ny leder for Ladies, Wine & Design Oslo

    Aurora Brunvoll gir seg som leder for Oslo-avdelingen av den frivillige organisasjonen Ladies, Wine & Design og gir ansvaret videre til Kristin Kokkersvold.

  • Bransjenytt­ 20. apr 21

    Skilhagen bak nytt design for magasinet Kaffe

    Mindre bransjefokus, mer utadrettet, men fremdeles et magasin for kaffeinteresserte.

  • Bransjenytt­ 25. mar 21

    Snøhetta Expands the Moniker Fashion Universe with Moniker Sport and Moniker Man

    Snøhetta has expanded the playful brand and interior concept for the Norwegian house of fashion brands Moniker with a new men’s and sports section. By adding a spacious new story to the 1,500 m2 Mo...

  • Bransjenytt­ 25. mar 21

    Karina torbett er ny innholdsrådgiver i ELLE mELLE

    ELLE mELLE er i utvikling og har ansatt Karina Torbett som ny innholdsrådgiver. Karina kommer fra stillingen som innholdsprodusent i Sorentio, og har bred bakgrunn med blant annet utdannelse innen...

  • Bransjenytt­ 15. mar 21

    Magnus Voll Mathiassen invitert til å tolke Oscar-statuetten

    Oscarutdelingen 25. april vil bestå av arbeider laget av syv internasjonale illustratører og kunstnere, og Magnus Voll Mathiassen er en av de utvalgte.

  • Bransjenytt­ 09. mar 21

    Mer internasjonalt talent til Bleed

    Bleed opplever økt pågang og har ansatt to nye internasjonale talenter: Interaksjonsdesigner Elena Wong and identitetsdesigner Mónica Tomás.

  • Bransjenytt­ 09. mar 21

    ​Starter eget designstudio etter 15 år i bransjen

    Agnete Rønning Måseidvåg og Guro Synes starter eget designbyrå i Ålesund, Losen. De har erfaringer som designere i Elle Melle og Havnevik, og til sammen 30 år i bransjen.

  • Bransjenytt­ 02. mar 21

    BLA, grafisk design og den fysiske boka

    Årets andre utgave av Bokvennen litterær avis (BLA) er en kjærlighetserklæring til grafisk design og den fysiske boka, til betydningen av fonter, omslag, papirtykkelse og trykksverte.

  • Bransjenytt­ 23. feb 21

    Mobilitetskomet med nytt design

    Den suksessrike bilabonnementstartupen Imove skal satse internasjonal. Bleed har fått oppdraget med å oppgradere merkevaredesign og brukeropplevelse.

  • Bransjenytt­ 23. feb 21

    Design- og digitalbyrået Making Waves endrer navn

    Da Making Waves ble etablert skapte vi bølger ved å være blant de første som kombinerte design og teknologi for å skape de beste brukeropplevelsene.

  • Bransjenytt­ 16. feb 21

    Marc Ligeti jurymedlem i D&AD - Kårer verdens beste kreative arbeider

    Design Lead Marc Ligeti i Creuna, snart Knowit Experience, sitter i juryen når de beste kreative arbeidene innen design og reklame, fra over 70 land, skal kåres i den prestisjetunge globale konkurr...

  • Bransjenytt­ 09. feb 21

    På innsiden av kunstsamlernes verden

    Kunstrådgiver Cornelia Svedman får ny visuell profil og lanserer samtidig nettbutikken Insider Art. Begge arbeidene er signert Bleed.

  • Bransjenytt­ 11. jan 21

    Garp Design blir en del av Appex!

    Fra 1. januar 2021 blir Garp Design en del av Appex. Appex styrker dermed posisjonen som Haugesunds største digitale byrå med en omsetning på over 60 millioner og 40 ansatte med spisskompetanse på...

  • Bransjenytt­ 08. des 20

    Snopp blir Albin

    – I snart 15 år har vi hjulpet små og store selskap med identitetsarbeid og merkevarebygging. Enten de er helt nye eller har vært her lenge, har alle et løpende behov for å se seg selv i en verden...

  • Bransjenytt­ 07. des 20

    Praktikantene hos DayTwo2 er ikke som andre praktikanter

    Bendik Skaalerud (22) og Tina Stokkan (26) har nettopp fullført sin praksisperiode i inkubatorprogrammet DayTwo2.

  • Design

    Bransjenytt­ 04. nov 20

    Netlife lager designmaskin for Nasjonalmuseet

    Nasjonalmuseet har valgt Netlife som leverandør av en digital tjeneste som skal forenkle den visuelle kommunikasjonen på museet. Designmaskinen skal bidra til alle kommunikasjonsflater på museet, b...

  • Design

    Bransjenytt­ 27. okt 20

    Prisvinnende designer går til Netlife

    Levi Bergqvist har drevet sitt eget designstudio i fire år. Nå ønsket han å jobbe mer med digitalt design, i tillegg til å få 80 nye kollegaer i Netlife.

  • Design

    Bransjenytt­ 06. okt 20

    Fast Company berømmer Oslos visuelle identitet

    1,5 år etter lansering fortsetter Oslo kommunes visuelle identitet å tiltrekke seg internasjonal oppmerksomhet og anerkjennelse. Under Fast Company’s 2020 Innovation by Design Awards ble den visuel...

  • Design

    Bransjenytt­ 25. sep 20

    Bleed-gründere tar gull i “parfyme-VM”

    Bleed-gründerne Dag Solhaug Laska og Svein Haakon Lia vant denne helgen gull i Art and Olfaction Awards for sitt parfymeprosjekt, Son Venin.

  • Design

    Bransjenytt­ 18. sep 20

    Darling Clementine bak papirprodukter til nye MUNCH

    Darling Clementine, som består av Tonje Holand & Ingrid Reithaug, ble våren 2019 invitert til å være med i konkurransen om å få lage alle papirprodukter til åpningen av det nye MUNCH museet i B...

  • Illustrasjon

    Bransjenytt­ 11. sep 20

    Et vindu mot bakgården

    Cecilie Maurud Barstad har illustrert nabolaget i koronatiden, nå gir hun ut bok sammen med sin gode venn, designer og redaktør Nina Ansten.

  • Bransjenytt­ 11. sep 20

    DayTwo starter DayTwo 2

    På grunn av digital disrupsjon, bransjeglidning og målgrupper med raskt endrede adferdsmønstre, har oppdragsgivere et stort behov for løsninger som krever nytenkning. DayTwo lanserer inkubatorprogr...

  • Grafill Illustrasjon

    Bransjenytt­ 26. jun 20

    Grafill Illustrasjon støtter prosjektet Pauseromsplakater

    Pauseromsplakater er en solidaritetsaksjon fra kunstnere til sykepleiere. Nå kan man endelig kjøpe plakatene i en begrenset periode.

  • Bransjenytt­ 09. jun 20

    ANTI: BoPilot Hackathon

    ANTI er godt investert i prosjektet BoPilot Hackathon, en åpen 24 timers online kreativ problemløsninsprosess som foregår 16. -17. juni.

  • Bransjenytt­ 04. jun 20

    Et fruktbart miljø av kunnskap, muligheter og tillit

    Oslo Science City ble etablert i 2019 som landets første innovasjonsdistrikt. Da merkevare og visuell identitet skulle utformes var det viktig å uttrykke særpreg og samtidig vise hva et innovasjons...

1 2 3 4 5
Neste side

Navigasjon

  • Om Grafill
  • Bli medlem
  • Nyheter
  • Utstillinger
  • Kalender
  • Personvernerklæring for Grafill
  • Brukervilkår
  • Grafills kjøpsvilkår
  • Informasjonskapsler
  • Kontakt oss

Grafill

Møllergata 39
0179 Oslo
Org.nr. 971 001 690
Tel 22 12 82 00
grafill@grafill.no

Åpningstider

utstilling:
man–fre 10–16 / søn 12–16

kontor:
man–fre 09–16

Følg oss i sosiale medier

Nyhetsbrev

Abonner