Grafill

Bransjenytt

  • Hjem Hjem
    • Kalender
    • Nyheter
    • Magasin
    • Bransjenytt
    • Markedsplass
  • Medlemskap Hjem
    • Medlemskap i Grafill
    • Studentmedlemskap
    • Firmamedlemskap
    • Æresmedlemskap
    • Medlemsfordeler
    • Min side (logg inn)
  • Aktiviteter Hjem
    • Grafills hus
    • Aktiviteter i lokallag
    • Aktiviteter i faggrupper
    • Strømmefilmer
    • Se alt som skjer
  • Jus og politikk Hjem
    • Politisk arbeid
    • Juridisk hjelp
    • Jus mange lurer på
    • Avtaler og kontrakter
    • Åndsverkloven
  • Arbeidsliv Hjem
    • Penger og business
    • Lønnsundersøkelser
    • Anbudskonkurranser
    • Bok- og illustrasjonsoppdrag
    • Mangfold
    • Kunstig intelligens
    • Hjelp kolleger på flukt
  • Stipend Hjem
    • Om Grafillstipend
    • Regler og karantene
    • Stipendtyper
    • Stipendtildelinger
    • Utbetaling privatkopiering
  • Visuelt Hjem
    • Konkurranse
    • Jury
    • Vinnere
    • Prisutdeling
    • Utstilling
  • Årets vakreste Bøker Hjem
    • Konkurranse
    • Jury
    • Vinnere
    • Prisutdeling
    • Utstilling
  • Om Grafill Hjem
    • Kontakt oss
    • Lokallag
    • Faggrupper
    • Styre og utvalg
    • Generalforsamling
    • Lenes hjørne
    • English
  • Min side

    Logg inn for å endre medlemsprofil, søke stipend, delta i konkurranser og mer.

    Logg inn
  • Kontakt

    Møllergata 39
    0179 Oslo
    Org.nr. 971 001 690
    Tel 22 12 82 00
    grafill@grafill.no

    Følg oss i sosiale medier

  • Nyhetsbrev

    Abonner

Bransjenytt

Bransjenytt
Nyheter
Magasin
Markedsplass
Kalender
  • Bransjenytt­ 20. mar 23

    Skal revolusjonere produksjon av lyd: Heydays gjør Nomono klar for internasjonal lansering med ny merkevare og produktdesign.

    Det norske lydteknologiselskapet Nomono ble nylig kåret som vinner i den prestisjetunge SXSW Innovation Awards. Heydays har i forbindelse med den internasjonale lanseringen utarbeidet ny merkevarpl...

  • Bransjenytt­ 14. mar 23

    Bielke&Yang bak redesign av Arkitektur

    Designbyrået har tatt utgangspunkt i arkivet til det over hundre år gamle magasinet, for å skape et nytt design som tåler tidens tann.

  • Bransjenytt­ 01. des 22

    Peil har kommet til verden!

    ELLE mELLE og BMERK, to av de mest toneangivende byråene i Midt-Norge, er straks historie. Nå skal vi skape ny historie – gjennom å kombinere superkreftene våre.

  • Bransjenytt­ 26. aug 22

    Knowit vinner prestisjetung “Best-of-the-best Red Dot Award” for Glamox sin visuelle identitet

    Knowit Experience og deres kunde Glamox er blitt tildelt utmerkelsen “Best-of-the-best” i designkonkurransen Red Dot Award, i kategorien Brand & Communications, for Glamox sin visuelle identite...

  • Bransjenytt­ 25. aug 22

    ELLE mELLE og BMERK har ansatt byråleder

    Det ble informert tidligere i sommer at designstudioet ELLE mELLE AS og reklamebyrået BMERK AS i Ålesund slår seg sammen, og vil tilby et større, bedre og bredere tverrfaglig og kreativt kompetanse...

  • Design

    Bransjenytt­ 28. jun 22

    Bekk står bak installasjon for barn og unge på nye Nasjonalmuseet

    – Vi har trolig laget verdens første urskog, konkluderer prosjektleder Nina Inberg i Bekk om den nye installasjonen på Nasjonalmuseet.

  • Bransjenytt­ 29. apr 22

    Glamox-identitet shortlistet i ADC 101st Awards

    Knowit Experience fortsetter å høste anerkjennelse. Denne gangen har det vanket to shortlists for Glamox sin nye profil i ADC 101st Awards – for rebranding og logo.

  • Bransjenytt­ 05. apr 22

    Dobbelt i TDC

    Bleed får dobbelt typografi-sertifikat i New York hos Type Directors Club, for Historisk Museums nye visuelle identiet.

  • Bransjenytt­ 05. apr 22

    Visuell identitet basert på Kunstsilos ikoniske bygg

    Når Kunstsilo åpner dørene vil Kristiansand få et samlende kulturbygg med en arkitektur og et innhold som vil vekke engasjement lokalt, regionalt og langt utenfor Norges grenser. Gjennom historien...

  • Bransjenytt­ 03. feb 22

    Skal kåre verdens beste kreative arbeider for andre året på rad

    Som eneste fra Norge skal Marc Ligeti, Lead designer i Knowit Experience, sitte i juryen når de beste kreative arbeidene innen design og reklame, fra over 70 land, skal kåres i den prestisjetunge k...

  • Bransjenytt­ 16. nov 21

    ​SpareBank 1 Utvikling styrker laget med flere interne designere

    For å kunne fortsette å lage en av Norges aller beste digitalbanker, må vi ha de beste folka!

  • Bransjenytt­ 30. sep 21

    Starter som strategidirektør i Heydays

    Designbyrået Heydays rekrutterer Sanda Zahirovic i en nyopprettet stilling som strategidirektør.

  • Bransjenytt­ 31. aug 21

    Slo seg sammen og ble Vild

    Et langt samboerskap ble til ekteskap da innholdsbyrået dyson.drager og designbyrået Lid&Wiken fusjonerte. De er nå en gjeng på åtte med avdelinger i både Oslo og NYC.

  • Bransjenytt­ 18. aug 21

    ANTI Bergen med tre nyansettelser

    ANTI Bergen satser på en ny bølge av design og kreativitet når de styrker teamet sitt med tre nyansettelser. Ramona Horn går inn i rollen som prosjektleder, Ingrid Haugen Nonskar blir content creat...

  • Bærekraft

    Bransjenytt­ 23. jun 21

    Goods lanserer Index - et åpent rammeverk for bærekraftig emballasjedesign

    Siden dagen Goods ble lansert for to år siden har vi arbeidet på et prosjekt som har som mål å gi tilbake litt av det vi har lært til miljø-interesserte designere i bransjen.

  • Bransjenytt­ 18. jun 21

    Samarbeid mellom lokale bedrifter høster internasjonale priser

    Harald Strømmegjerde startet sitt mikrodistilleri fra et småbruk i Straumgjerdet innerst i Sykkylvsfjorden. Nå høster Brennevinsgrova internasjonale priser i fleng.

  • Bransjenytt­ 18. jun 21

    Liten bok med store sider

    En søt, liten og pastellrosa billedbok er resultatet av et ønske om mer åpenhet og samtale rundt døden.

  • Bransjenytt­ 03. jun 21

    Ny leder for Ladies, Wine & Design Oslo

    Aurora Brunvoll gir seg som leder for Oslo-avdelingen av den frivillige organisasjonen Ladies, Wine & Design og gir ansvaret videre til Kristin Kokkersvold.

  • Bransjenytt­ 20. apr 21

    Skilhagen bak nytt design for magasinet Kaffe

    Mindre bransjefokus, mer utadrettet, men fremdeles et magasin for kaffeinteresserte.

  • Bransjenytt­ 25. mar 21

    Snøhetta Expands the Moniker Fashion Universe with Moniker Sport and Moniker Man

    Snøhetta has expanded the playful brand and interior concept for the Norwegian house of fashion brands Moniker with a new men’s and sports section. By adding a spacious new story to the 1,500 m2 Mo...

  • Bransjenytt­ 25. mar 21

    Karina torbett er ny innholdsrådgiver i ELLE mELLE

    ELLE mELLE er i utvikling og har ansatt Karina Torbett som ny innholdsrådgiver. Karina kommer fra stillingen som innholdsprodusent i Sorentio, og har bred bakgrunn med blant annet utdannelse innen...

  • Bransjenytt­ 15. mar 21

    Magnus Voll Mathiassen invitert til å tolke Oscar-statuetten

    Oscarutdelingen 25. april vil bestå av arbeider laget av syv internasjonale illustratører og kunstnere, og Magnus Voll Mathiassen er en av de utvalgte.

  • Bransjenytt­ 09. mar 21

    Mer internasjonalt talent til Bleed

    Bleed opplever økt pågang og har ansatt to nye internasjonale talenter: Interaksjonsdesigner Elena Wong and identitetsdesigner Mónica Tomás.

  • Bransjenytt­ 09. mar 21

    ​Starter eget designstudio etter 15 år i bransjen

    Agnete Rønning Måseidvåg og Guro Synes starter eget designbyrå i Ålesund, Losen. De har erfaringer som designere i Elle Melle og Havnevik, og til sammen 30 år i bransjen.

  • Bransjenytt­ 02. mar 21

    BLA, grafisk design og den fysiske boka

    Årets andre utgave av Bokvennen litterær avis (BLA) er en kjærlighetserklæring til grafisk design og den fysiske boka, til betydningen av fonter, omslag, papirtykkelse og trykksverte.

  • Bransjenytt­ 23. feb 21

    Mobilitetskomet med nytt design

    Den suksessrike bilabonnementstartupen Imove skal satse internasjonal. Bleed har fått oppdraget med å oppgradere merkevaredesign og brukeropplevelse.

  • Bransjenytt­ 23. feb 21

    Design- og digitalbyrået Making Waves endrer navn

    Da Making Waves ble etablert skapte vi bølger ved å være blant de første som kombinerte design og teknologi for å skape de beste brukeropplevelsene.

  • Bransjenytt­ 16. feb 21

    Marc Ligeti jurymedlem i D&AD - Kårer verdens beste kreative arbeider

    Design Lead Marc Ligeti i Creuna, snart Knowit Experience, sitter i juryen når de beste kreative arbeidene innen design og reklame, fra over 70 land, skal kåres i den prestisjetunge globale konkurr...

  • Bransjenytt­ 09. feb 21

    På innsiden av kunstsamlernes verden

    Kunstrådgiver Cornelia Svedman får ny visuell profil og lanserer samtidig nettbutikken Insider Art. Begge arbeidene er signert Bleed.

  • Bransjenytt­ 11. jan 21

    Garp Design blir en del av Appex!

    Fra 1. januar 2021 blir Garp Design en del av Appex. Appex styrker dermed posisjonen som Haugesunds største digitale byrå med en omsetning på over 60 millioner og 40 ansatte med spisskompetanse på...

  • Bransjenytt­ 08. des 20

    Snopp blir Albin

    – I snart 15 år har vi hjulpet små og store selskap med identitetsarbeid og merkevarebygging. Enten de er helt nye eller har vært her lenge, har alle et løpende behov for å se seg selv i en verden...

  • Bransjenytt­ 07. des 20

    Praktikantene hos DayTwo2 er ikke som andre praktikanter

    Bendik Skaalerud (22) og Tina Stokkan (26) har nettopp fullført sin praksisperiode i inkubatorprogrammet DayTwo2.

  • Design

    Bransjenytt­ 04. nov 20

    Netlife lager designmaskin for Nasjonalmuseet

    Nasjonalmuseet har valgt Netlife som leverandør av en digital tjeneste som skal forenkle den visuelle kommunikasjonen på museet. Designmaskinen skal bidra til alle kommunikasjonsflater på museet, b...

  • Design

    Bransjenytt­ 27. okt 20

    Prisvinnende designer går til Netlife

    Levi Bergqvist har drevet sitt eget designstudio i fire år. Nå ønsket han å jobbe mer med digitalt design, i tillegg til å få 80 nye kollegaer i Netlife.

  • Design

    Bransjenytt­ 06. okt 20

    Fast Company berømmer Oslos visuelle identitet

    1,5 år etter lansering fortsetter Oslo kommunes visuelle identitet å tiltrekke seg internasjonal oppmerksomhet og anerkjennelse. Under Fast Company’s 2020 Innovation by Design Awards ble den visuel...

  • Design

    Bransjenytt­ 25. sep 20

    Bleed-gründere tar gull i “parfyme-VM”

    Bleed-gründerne Dag Solhaug Laska og Svein Haakon Lia vant denne helgen gull i Art and Olfaction Awards for sitt parfymeprosjekt, Son Venin.

1 2 3 4 5
Neste side

Navigasjon

  • Om Grafill
  • Kontakt oss
  • Personvernerklæring for Grafill
  • Brukervilkår
  • Grafills kjøpsvilkår
  • Informasjonskapsler

Grafill

Møllergata 39
0179 Oslo
Org.nr. 971 001 690
Tel 22 12 82 00
grafill@grafill.no

Åpningstider

utstilling:
man–fre 10–16 / søn 12–16
kontor:
man–fre 09–16

Følg oss i sosiale medier

Nyhetsbrev

Abonner