En støtteerklæring til norske annonsører
I tett samarbeid med Racecar har Heisholt Inc. utviklet en kampanje for TV2 hvor de 'kaprer' utvalgte reklamefilmer med et budskap og en takk til annonsørene.
Ved å legge inn en reklamepause i reklamepausen vil TV 2 hylle annonsørene i koronakrisen, og først ut er Rema 1000.
- Det at annonsørene er til stede på TV 2, gir positive ringvirkninger for både folk og virksomheter. Det har vært mange som har «takket» de siste ukene, og dette er vår hyllest til alle som utgjør mangfoldet i medie-Norge, sier Bjørn Gunnar Rosvoll, salgs- og markedsdirektør i TV 2.
– Dette er et grep som aldri har blitt gjort før og spennende kreativt i seg selv. Animasjon, illustrasjon, motion graphics og grafisk design står sentralt i den lekne måten vi tar dette ut på, sier Erik Heisholt, kreativ Leder i Heisholt Inc.
Selve kampanjen som nå skal kjøres i egne kanaler og flater er utviklet, produsert og regissert av Heisholt Inc., i tett samarbeid med flere andre aktører. Racecar har gjort animasjonsarbeidet, Ekko Agency har stått for musikk og lydlegging, mens voicen er spilt inn hos Den Røde Gorilla.
- Det er en fantastisk bukett med folk og firmaer som skal til for å lage annonsørenes reklamefilmer, og sentralt i denne kampanjen er selvsagt å vise hvordan – og forhåpentligvis inspirere til – hvordan vi kan skape nye uttrykk i en tid der ingenting har vært normalt og vi alle må snu oss og tenke annerledes, sier Heisholt.
I de kommende ukene vil flere reklamefilmer bli avbrutt som en del av takke-kampanjen.
– Alt skjer i overensstemmelse med annonsørene, sier Rosvoll til Kampanje.