Bekk styrker seg på design og mikrotekst

Stor etterspørsel på brukersentrerte løsninger og digital produktutvikling har gjort at design- og teknologiselskapet Bekk skaffet seg tre nye designere og én tekstforfatter.

Image001

Jula kom tidlig til Bekk i år, som fikk fire nye kreative hoder på tampen av året.

– De siste månedene har vi fått fire spennende og sterke profiler med bakgrunner som passer godt til det kreative miljøet vårt, sier administrerende direktør i Bekk, Olav Folkestad.

Alt fra visuell identitet til digital tjenesteutvikling
Bekk har i mange år profilert seg som et tverrfaglig miljø innen forretning, design og teknologi. De har sikret seg et bredt spekter av prosjekter, med alt fra visuell identitet til digital tjenesteutvikling, for alt fra små startup-selskaper til noen av de sterkeste, mest etablerte merkevarene i Norge.

– I likhet med mange andre aktører i bransjen merker vi at design, design thinking, digital produktutvikling og generell digitalisering står høyt på agendaen hos norske selskaper. Samtidig ser vi verdien av å tilby hjelp med tekstproduksjon og konsekvent ordbruk, for å gjøre brukeropplevelsen i selve produktet enda bedre, forteller Olav.

Må jobbe tett med andre fagdisipliner
Hans Christian Øren og Espen Staver, som begge er en del av den kreative ledelsen i Bekk, mener evnen til å samarbeide tett mellom fagdisipliner er viktig når nyansatte entrer dørstokken på Vippetangen.

– De kreative fagene er i sterk utvikling, samtidig som problemstillingene vi jobber med blir mer integrerte og forretningsorienterte. Da er det viktig å ta inn profiler som, i tillegg til å være sterke på eget fag, både kan og vil jobbe tett med andre fagdisipliner, forteller Espen før Hans Christian skyter inn:

– Hos oss jobber designere og teknologer side om side for å løse kundenes utfordringer. Det i seg selv er en kompetanse. Derfor er det gøy å se at disse fire nettopp styrker oss på dette!

Disse er nye i Bekk:

Marlin Vanebo Tollefsen startet i Bekk i august etter å ha fullført designutdanningen ved Høyskolen Kristiania. Hun kom først inn som intern mens hun fullførte hovedoppgaven sin, som gikk ut på å lage et mobilspill som skulle øke barnas bevissthet rundt forsøpling av havet.

Christoffer Aadalen kom til Bekk en måned etter Marlin. Han er dansk, oppvokst i Sveits og bor i Norge. Christoffer er utdannet i både Sveits og ved Kunsthøgskolen i Oslo, og har flere års erfaring fra å drive eget designstudio.

Amira Azmi er siste tilskuddet til designmiljøet og startet nå i november. Hun er utdannet fra Nanyang Technological University i Singapore og University of Leeds. Som en del av utdanningen har Amira hatt en flere internships, blant annet hos norske Bleed.

Hanna Blisten kom til Bekk i desember, etter tre år som innholdsrådgiver i Netlife. Hun har journalistikkutdannelse fra Norges Kreative Fagskole og erfaring som journalist i lokal-, region- og riksaviser, men etablerte seg raskt i UX-bransjen etter redaktørroller i Posten og Bring og Jernia.

Bekk er et norsk selskap med over 400 spesialister innen strategi, design og teknologi.

https://www.bekk.no/