Ekte potetglede – ny profil, samme gode innhold

HOFF er godt kjent under subbrands som Opphøgde Potteter, et navn som nesten står sterkere enn selskapsnavnet. For et år siden startet prosessen med ny strategi, en logo som har vært lett gjenkjennelig i nærmere 30 år uten vesentlige endringer, trengte et skifte. Poteten er den samme, men tidene og markedet endrer seg.

På bildet fra venstre: Mille Sandnes (HOFF), Ingeborg Flønes (Adm dir. HOFF), Kjetil Veen (HOFF), Frode Iversen (M8), Heidi L. Bergsbakken (HOFF), Helga Feste (M8), Are Bekkelund (M8), Phen Hunter (M8)

Poteten kan brukes til alt, sies det. Ingen andre rotvekster har samme posisjon i Norge, og HOFF er stolt leverandør av potet i alle former og fasonger. Gjennom 164 år har selskapet stått støtt, tross endrede matvaner. Kanskje er det fordi poteten også leveres i flytende form, eller at selskapet i henhold til visjonen inspirerer til ekte potetglede.

HOFF er opptatt av bærekraft og nå som selskapet beveger seg inn mot nye grupper av sultne nordmenn, var tiden moden for å endre identitet og logo. Bærekraft og kretsløpet skal ligge i ryggmargen både i produktene og identiteten.

M8 Design er et byrå som skaper og tar vare på identiteten, og oversetter strategien til et visuelt språk. M8 har gjennom det siste året arbeidet tett med ledelsen i HOFF for å skape en visuell identitet som snakker til hjertet i stedet for hjernen. Logoen har fått et løft, hvor vekstforhold og det naturlige har fått plass i den gjenkjennelige burgunderfargen, samtidig som den oser av bærekraft, trygghet og kvalitet. I arbeidet med å modernisere HOFF-logoen og det grafiske uttrykket, har det blitt lagt vekt på å modernisere – og ikke revolusjonere, slik at den fortsatt gjenkjennes av målgruppen.

www.m8design.no