Skal revolusjonere produksjon av lyd: Heydays gjør Nomono klar for internasjonal lansering med ny merkevare og produktdesign.

Det norske lydteknologiselskapet Nomono ble nylig kåret som vinner i den prestisjetunge SXSW Innovation Awards. Heydays har i forbindelse med den internasjonale lanseringen utarbeidet ny merkevarplattform og visuell identitet som er tatt ut til de minste detaljene i appen. Snart lanserer de produktene som skal revolusjonere produksjon av lyd til historiefortelling, podcasting og journalistikk.

02 Nomono Icons

- Sammen med Nomono har vi klart å bryte siloene mellom teknologi og design, brand og produkt. Å samarbeide tett med Nomono har vært essensielt for å forstå mulighetene som ligger i utviklingen av et skalerbart designsystem, som både skal fungere emosjonelt og funksjonelt. Som for andre start-ups er merkevarebygging og design en investering som skal lønne seg raskt på bunnlinja, og desto viktigere for oss å sikre effektive prosesser og lønnsomme løsninger. Vi er veldig stolte av arbeidet vi har gjort sammen med teamet i Nomono og muligheten til å følge de på denne reisen, sier Thomas Lein, Creative Director i Heydays

I over ett år har Heydays jobbet tett med Nomono sitt eget designmiljø med å oppdatere merkevaren og danne et helt nytt designsystem for deres digitale produktet. Gjennom innledende innsiktsarbeid har Heydays jobbet med å forstå målgruppens emosjonelle og funksjonelle behov og hvordan dette overlapper med produktets egenskaper.

- Heydays har vært en viktig del av utviklingen av det fremtidige visjonen for Nomono. De har vært en utrolig god samarbeidspartner og har hjulpet oss med mange ulike utfordringer gjennom et mangfoldig team av brand- og ux-designere. Heydays har sørget for at merkevaren og den digitale opplevelsen stemmer overens med vår visjon og kundens behov, sier CEO og gründer Jonas Rinde.

Resultatet av innsiktsarbeidet er en ny merkevarehistorie og designkonsept som spiller på kjernen av Nomono sin visjon; å fjerne støy for å forsterke historiefortellingen. Dette designkonseptet har resultert i en visuell identitet som både spiller opp produktets funksjonelle egenskaper og dens emosjonelle virkninger. “Making voices heard” har blitt et sentralt budskap som spiller på dette konseptet.

- Den nye merkevareplattformen fokuserer på noe som alltid har vært i kjernen av Nomono internt, men som ikke har vært en del av merkevareopplevelsen utad. Som de fleste tech-startups har det hovedsakelig vært de funksjonelle kvalitetene til produktet som blir løftet frem. Ved å gjøre historiefortelling og kreativ frihet til en sentral del av merkevaren har vi klart å skape et visuelt og kommunikativt uttrykk som treffer Nomono sin visjon og deres målgruppe bedre, sier Felix Skaara, Senior designer i Heydays.

Om Heydays & ARC 

Selskapet ble etablert i 2008 og teller i dag 16 ansatte og leverer merkevarestrategi, design og digitale produkter til sine kunder. Heydays jobber med kunder som Google, Aidn, Norselab, Huddly, Nomono, Discovery Warner Bros, Facebook, Panasonic og NRK. Heydays ble i 2022 en del ARC Arise Consulting. ARC opererer i skjæringspunktet mellom salg og markedsføring, merkevarebygging og kommunikasjon, innovasjon og teknologi, og strategi og endringsledelse. I dag består ARC av Cupole, Curamando, Conversionista, Ariel, Animal, Kurppa Hosk, Nameless.today, Above, Umain, Mission anew, Curious Mind, Fabrique, Q42, Goods og Heydays – et mangfoldig team av kreative, strategiske og digitale tenkere. Altor Equity Partners, private equity-selskapet, er den ledende eksterne investoren som støtter gruppens vekstreise.