Slo seg sammen og ble Vild

Et langt samboerskap ble til ekteskap da innholdsbyrået dyson.drager og designbyrået Lid&Wiken fusjonerte. De er nå en gjeng på åtte med avdelinger i både Oslo og NYC.

Fra venstre:
Astrid Dyson, Ada Weel Olsen, Oda Sofie Granholt, Natasha Lid Bjørdalsbakke, Eva Wiken, Kjerstin Ofstad.

Fra venstre: Astrid Dyson, Ada Weel Olsen, Oda Sofie Granholt, Natasha Lid Bjørdalsbakke, Eva Wiken, Kjerstin Ofstad.

– Det er utrolig gøy at vi endelig har klart å få fusjonen på plass. Dette gjør at vi kan ta på oss større og mer komplekse oppdrag, sier Eva Wiken, byråleder i det nystartede design- og innholdsbyrået som tilbyr et bredt spekter av tjenester innen design, nettside, tekst og sosiale medier.

Navnet Vild stammer fra navnene til de gamle byråene, men det var også viktig med et skandinavisk preg.

– Vi har etablert en avdeling i New York og syntes Vild har en eksotisk klang som vi håper tiltrekker amerikanerne.

Feiring på vent
Sammenslåingen ble offisiell 9. mars 2020, rett før koronaen stengte ned hele Norge.

– Vi hadde planlagt en stor feiring, men det var litt kjedelig å sprette champagnen uten folk til stede. Vi har dermed måttet vente litt med jubelen, men nå kan vi endelig invitere venner og kunder på besøk hos oss på Grønland, smiler Wiken.

De to byråene har samarbeidet om kunder og delt kontorer i flere år, så selve fusjonen har vært etterlengtet.

– Vi så at flere og flere kunder etterspurte den totale tjenesteparken som vi i dag leverer. Det blir en smidigere hverdag for både ansatte og kundene når vi nå er samlet under en paraply, og drar i samme retning. Det er selvfølgelig også et stort pluss at vi alle har mye til felles og trives sammen.

Gøy på jobb
Vild bistår nye og etablerte merkevarer med å nå målene sine gjennom en analytisk og strategisk tilnærming. De jobber med kunder som Höegh Eiendom, Høyskolen Kristiania, Olavsfestdagene, Advokatfirmaet Selmer og Amnesty.

– Vi lager skreddersydde og unike løsninger for hver enkelt merkevare. Vild skal engasjere og vekke følelser, i tillegg til å utfordre helstøpte og solide merkevarer. Ambisjonsnivået ligger høyt, vi skal være Norges beste arbeidsplass, der det er rom for personlighet, prøving og feiling.

www.vild.no