Starter som strategidirektør i Heydays

Designbyrået Heydays rekrutterer Sanda Zahirovic i en nyopprettet stilling som strategidirektør.

Sanda kommer fra rollen som strategisk rådgiver i Snøhetta og har jobbet med merkevarer som Wikipedia, Net-A-Porter, Bergens Tidene, Stavanger Aftenblad og Hennig Olsen. Hun har tidligere erfaring fra ANTI, Tom Wood, Melvær&Co og en rekke byråer i London, der hun også har studert.

— Designbransjen har lenge jobbet for å få en tydelig posisjon i utvikling av selskaper. Nå er vi her, men på veien har vi gått i fella med å bidra til å utvikle merkevarer som skriker etter oppmerksomhet, utnytter forbrukeradferd og skaper identiteter som svarer på generiske normer. Heydays’ samfunnsansvar er å skape design som er til fordel for mennesker, og det traff midt i designerhjertet mitt. Gjennom sine samarbeid har Heydays vist hvordan et designstudio kan være en partner for bedrifter i vekst og utvikling, over tid. Dette er noe jeg har vært meget imponert over fra utsiden, og fremover skal vi bidra til at bransjen fortsetter å bruke design til å skape vakre, autentiske opplevelser, sier Sanda.

Heydays er et selvstendig designstudio der alle eiere fortsatt er aktive i bedriften, noe som har sikret en høy faglig integritet. Selskapet har både nyoppstartede-, vekst- og internasjonale tech-selskaper på kundelisten, som Huddly, Kron, Bookis, Morrow og Panasonic. I noen av tidligfase-selskapene har Heydays også gått inn på eiersiden. For et par år siden etablerte samme miljø selskapet Goods, som bistår både Heydays’ og egne kunder med bærekraftige emballasjeløsninger. Heydays er også medeiere i teknologiselskapet Kodebyraaet.

— Vi er ekstremt stolte av å tiltrekke oss mennesker av Sandas kaliber. Med bred erfaring fra både kunde- og byråsiden, gir hun Heydays økt presisjon i vår strategiske rådgivning til tidligfase-selskaper og større internasjonale merkevarer. Hun har også kommet inn som en sterk drivkraft i utviklingen av prosessene, organiseringen, og posisjoneringen vår. Det at Sanda startet arbeidskarrieren som grafisk designer er også et stort pluss for å se helheten i tjenestene vi leverer til kundene våre. Heydays er inne i en periode hvor vi rigger for oss for vekst og utvikling, både faglig og som selskap. Vi er alltid ute etter folk som ønsker å drive designfaget framover og bidra til å utvikle tjenesten vi leverer, sier daglig leder Thomas Lein.

Heydays ble etablert i 2008 og teller idag 16 ansatte. I 2020 satt Heydays omsetningsrekord med 19,1 millioner kroner og et driftsresultat på 3,7 millioner.