Glamox-identitet shortlistet i ADC 101st Awards

Knowit Experience fortsetter å høste anerkjennelse. Denne gangen har det vanket to shortlists for Glamox sin nye profil i ADC 101st Awards – for rebranding og logo.

Det internasjonale belysningskonsernet Glamox fikk i år ny logo og identitet – utviklet av Knowit Experience. Den nye visuelle identiteten har allerede skapt internasjonal oppmerksomhet, med to shortlists i ADC 101st Awards for rebranding og logo, og én nominasjon i One Show. En prestisjetung konkurranse, der Knowit Experience tidligere har blitt premiert for jobber for Oslo kommune og DOGA. I tillegg er Glamox-identiteten omtalt i bloggen BrandNew, som leses av de største i bransjen.

Glamox har som forretningsidé å levere bærekraftig belysning som gir mennesker bedre arbeidsforhold og bedre trivsel. Den norske industrigruppen er en ledende leverandør til marin sektor og offshore-markedet verden over, samt til det profesjonelle byggmarkedet i Europa.

– Den nye logoen og identiteten skal uttrykke at Glamox er en kilde til lys som skaper bedre arbeidsforhold for mennesker, forteller Marc Ligeti, som er Lead Designer i Knowit Experience. – Vi ville skape assosiasjoner til lysstråler, briljans og positivitet og samtidig gi et subtilt hint til bokstaven G. Et tett og godt samarbeid med kunden var avgjørende på veien mot løsningen, ikke minst siden vi måtte ta vare på en etablert, verdifull merkevare, understreker Ligeti.