Mobilitetskomet med nytt design

Den suksessrike bilabonnementstartupen Imove skal satse internasjonal. Bleed har fått oppdraget med å oppgradere merkevaredesign og brukeropplevelse.

Bergensbaserte Imove tilbyr abonnementsbasert el-bilhold og er en stigende stjerne i bilbransjen. Etter to års drift har tjenesten mer enn 800 biler på norske veier. Nå skal de satse internasjonalt. Bleed har fått oppdraget med å oppgradere både merkevaredesign og digital brukerreise.

- Vi ga Bleed oppgaven om å ta et bilkonsept å gjøre det om til et livsstilsprodukt. I gamle dager kjøpte man en bil som skal løse alle utfordringer. Nå ønsker vi at man skal erstatte det tradisjonelle eierskapet med en fleksibel tilgang på bil tilpasset det til enhver tid gjeldende behovet. Bleed tok oppgaven på strak arm og har bidratt med en ny logo, look & feel og interaksjonsdesign tilpasset hvordan imove ønsker å fremstå. I tillegg til at de er et av de ledende europeiske miljøene på design, har vi i Bleed funnet en partner som sørger for økt gjennomføringsevne og kreativ utfoldelse. Begge deler er essensielt skal man lykkes globalt med et oppstartsselskap., sier CEO og medgründer i Imove, Hans Kristian Aas.

Den digitale kundereisen er optimalisert basert på Imoves erfaring, analyse av eksisterende kundemønstre, samt inspirasjon fra beste praksis-aktører i andre digitale sektorer.

- Målet er å gjøre bilhold like enkelt som de beste digitale tjenestene vi bruker hver dag, sier seniordesigner i Bleed, Madeleine Skjelland Eriksen.

Profilen spiller på enkelheten ved å bytte bil når man er Imove-abonnent. Endrer kundens behov seg, kan hen bytte bil i løpet av få uker. Man får også gratis hyttebil i 10 dager årlig, som hvilket det mulig å velge en mindre hverdagsbil. Denne enkelheten er dramatisert i logosymbolet, som spiller på bryteren vi alle kjenner fra våre mobiltelefoner. Merkevarens visuelle tone spiller mer på livsstil enn på bil som produkt.

- Imove er en av Norges mest spennende startups, og det er en drømmeoppgave å få hjelpe til når de nå går for verdensherredømme. Vi har søkt å skape en friksjonsfri digital brukeropplevelse, kombinert med en tydelig differensierende merkevarefølelse, sier strategisk rådgiver, partner og daglig leder i Bleed, Christoffer Nøkleby.

Team
Kreativ leder - Svein Haakon Lia
Seniordesigner - Madeleine Skjelland Eriksen
Prosjektleder - Maria Helena Aaslund
Strategisk rådgiver - Christoffer Nøkleby

For mer informasjon
Daglig leder Christoffer Nøkleby
920 43 567 christoffer@bleed.com