Bli med i stor undersøkelse om mangfold og inkludering
ANFO og WFA (World Federation of Advertisers) inviterer til deltakelse i en internasjonal survey om mangfold og inkludering. Målet er å belyse tilstanden i markedsføringsbransjen.
![Global dei](https://grafill01.imgix.net/https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fgrafill-files%2Fimages%2FArtikler%2F2023%2Fglobal_dei.jpg?auto=compress%2Cformat&bg=%23ffffff&cs=srgb&fit=clip&fm=jpg&q=80&w=1440&s=45edc2c68becf167812898de23aac1c1)
'Global DEI (Diversity, equity and inclusion) Census' ble første gang gjennomført i 2021. Den gang var 160 organisasjoner involvert med 10000 respondenter fra 27 land, Norge deltok ikke.
I år er Norge med på undersøkelsen, og ANFO er WFAs norske samarbeidspartner. Målet er å belyse tilstanden av mangfold og inkludering bransjen. Videre skal undersøkelsen avdekke sentrale DEI-spørsmål, muligheter og prioriterte områder for handling og atferdsendring. Til slutt skal undersøkelsen spore bransjens endring ved å sammenligne årets tall med forrige Census DEI undersøkelse.
Resultatene er planlagt presentert under reklamefestivalen i Cannes i juni. Den norske delen av prosjektet vil legges frem over sommeren.
Kommunikasjonsforeningen, Kreativt Forum, Mediebedriftene, Mediebyråforeningen, INMA og Grafill støtter alle opp om dette initiativet.
Svarfrist 15. april 2023.