Bli med i stor undersøkelse om mangfold og inkludering
ANFO og WFA (World Federation of Advertisers) inviterer til deltakelse i en internasjonal survey om mangfold og inkludering. Målet er å belyse tilstanden i markedsføringsbransjen.
'Global DEI (Diversity, equity and inclusion) Census' ble første gang gjennomført i 2021. Den gang var 160 organisasjoner involvert med 10000 respondenter fra 27 land, Norge deltok ikke.
I år er Norge med på undersøkelsen, og ANFO er WFAs norske samarbeidspartner. Målet er å belyse tilstanden av mangfold og inkludering bransjen. Videre skal undersøkelsen avdekke sentrale DEI-spørsmål, muligheter og prioriterte områder for handling og atferdsendring. Til slutt skal undersøkelsen spore bransjens endring ved å sammenligne årets tall med forrige Census DEI undersøkelse.
Resultatene er planlagt presentert under reklamefestivalen i Cannes i juni. Den norske delen av prosjektet vil legges frem over sommeren.
Kommunikasjonsforeningen, Kreativt Forum, Mediebedriftene, Mediebyråforeningen, INMA og Grafill støtter alle opp om dette initiativet.
Svarfrist 15. april 2023.