Starter bransjesamarbeid om mangfold
Kommunikasjonsforeningen, Kreativt Forum, Annnonsørforeningen, Grafill og Mediebyråforeningen har startet et felles arbeid for å få en kommunikasjons- og reklamebransje som i større grad speiler samfunnet.
![Therese Manus, daglig leder i Kommunikasjonsforeningen, inviterte bransjeorganisasjoner til møte om mangfold (foto kommunikasjonsforeningen.no).](https://grafill01.imgix.net/https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fgrafill-files%2Fimages%2FArtikler%2Ft_manus.jpg?auto=compress%2Cformat&bg=%23ffffff&crop=focalpoint&cs=srgb&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.55&fp-y=0.27&h=960&q=80&w=1440&s=1acc1d49ba6d1c9bf21ea54fa727ad86)
Therese Manus, daglig leder i Kommunikasjonsforeningen, inviterte bransjeorganisasjoner til møte om mangfold (foto kommunikasjonsforeningen.no).
Under debatten om mangel på mangfold i kommunikasjons- og reklamebransjen før sommeren, ble det etterlyst konkrete tiltak, blant annet av de fem artikkelforfatterne bak innlegget Fem refleksjoner om mangfold.
Bransjeforeningene ble utfordret til å lede an arbeidet, og Kommunikasjonsforeningen inviterte derfor til et felles møte for å diskutere hva organisasjonene kan gjøre for økt mangfold i bransjen. Arbeidet startet tirsdag denne uken, og arbeidsgruppen som ble etablert skal fortsette utover høsten.
- Det er et stort engasjement for at noe må gjøres for å øke mangfoldet i bransjen. Det gjelder både internt i virksomhetene og i avdelingene, men også i kommunikasjonen som kommer ut. Vi lever i et mangfoldig samfunn og da må kommunikasjonen også speile det, sier Therese Manus, daglig leder i Kommunikasjonsforeningen.