INMA: Kreativ frokost med Snøhettas Visuelt-gull og nytt Anti-magasin


Årets Visuelt gikk nylig av stabelen, arrangert av Grafill. I kategorien for interaktiv design var det Snøhetta sin profilering av Telemark Fylkeskommune / Visit Telemark som vant gull for årets beste nettbaserte tjeneste. Møt designer Kim Andre Ottesen på månedens Kreative Frokost - 29. oktober.

Skjermbilde 2014 10 23 Kl 13 49 04

- Jobben er designet for å hjelpe de mange turistoperatørene og selskapene i fylket med å fremstå enhetlig, forteller Kim Andre Ottesen. Telemark skal gjennom konseptet «kontraster» oppleves som en moderne og spennende destinasjon, og trekke besøkende til å tilbringe mer kvalitetstid i fylket. For å oppnå dette, så vi at selve designmanualen må inspirere, informere og hjelpe de som ønsker å være en del av Telemarks identitet. Vi utviklet derfor en digital designmanual, som gir en tydelig oversikt over identiteten, samtidig som man kan se layoutdetaljer, teste typografi og laste ned filer og maler, avslutter Ottesen.

Det nye magasinkonseptet fra Anti skal fortelle historiene til de kreative menneskene som har satt sine spor i den norske kulturhistorien - og de som er i ferd med å endre den. På Kreativ Frokost skal Veronica Mike Solheim, ansvarlig redaktør i "A New Type of Imprint", presentere magasinet for aller første gang.

Kreativ Frokost er INMAs månedlige frokostsamling. Her serveres både faglig og kreativt påfyll, samt en lett frokost. I tillegg presenteres vinneren av månedens Sølvtagg sin kampanje. 

Deltakelse er gratis for INMA-medlemmer, og for andre som blir invitert og påmeldt av INMA-medlemmer. For ikke-INMA-medlemmer koster deltakelsen kr. 500,-.