Boken ”Design og identitet” av Carl Tørris Christensen selges i R21
En av bautaene innen norsk grafisk design, Carl Tørris Christensen i BrandHouse Design har forfattet en bok om design og identitet, en fagbok om grafisk design med hovedvekt på visuell profilering av produkter og virksomheter. Boken ble lansert 1. mars i Grafill R21.
![Boklansering Christensen 2018](https://grafill01.imgix.net/https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fgrafill-files%2Fimages%2FR21%2F2018%2Fboklansering_christensen_2018.jpg?auto=compress%2Cformat&bg=%23ffffff&cs=srgb&fit=clip&fm=jpg&q=80&w=1440&s=5548a8cdb34ddffd5ed8820414038861)
«Design og identitet» gir verdifull informasjon for deg som måtte drømme om en fremtid i designbransjen, men først og fremst er nysgjerrig på hvordan designere jobber. Her får du et innblikk både i fagets historie og i det teoretiske grunnlaget bak noen av de viktigste prosessene i markedsføringen av varer og virksomheter – ikke minst gjennom tallrike og godt illustrerte eksempler, de fleste fra vår egen norske hverdag.
Boken kan kjøpes i Grafill R21, Rosenkrantz gate 21, 0160 Oslo. Pris kr. 450,-
Boken kan også bestilles på anders@brandhouse.no eller mobil 93 04 65 75. Pris kr. 450,- + pakking & porto
Carl Tørris Christensen har siden sekstitallet vært en av de viktigste stemmene i norsk design. Alle som jobber med visuell identitet og merkevarebygging i dag står på en eller annen måte på hans skuldre. Carl har arbeidet i mange år med å samle fagene og styrke Grafill til å bli en organisasjon som nettopp fronter fagene. Han var Grafills første styreleder og Grafill gjør fortsatt sitt beste for å oppfylle hans visjon. Carl er æresmedlem i Grafill, og har valgt å skrive denne boken med et av organisasjonens egne bokstipender.