Also Known As er ny designpartner på Visuelt

– Vi gleder oss til å samarbeide med et prisvinnende, ungt og modig byrå, sier Benedicte Ebbesen Paulsen som leder arbeidet med Visueltprisen.

Also Known As, fra venstre Thomas Flått, Martin Kopperud, Even Suseg og Michael Angeles Vera Cruz (foto RidwaanGossarad)

Grafill samarbeider med flere partnere på visuell kommunikasjon. Det er tradisjon for å velge ny designpartner på Visuelt hvert annet år, og nå er det inngått en avtale med Also Known As om designtjenester for konkurransen.

– Visueltprisen har over tid vokst seg stor og profesjonell, men det er ikke til hinder for å slippe frem yngre krefter og stemmer fra bransjen som kan sette sitt stempel på konkurransen. Vi ønsker å gi våre designpartnere mest mulig frie tøyler til å utforme et konsept. Erfaring viser at det beste arbeidet kommer når utøverne får gjøre det de er gode på. Nå blir det spennende å se hvilken retning Also Known As velger for årets konkurranse. Byrået jobber kommunikativt og bredt, og vi er sikre på de vil levere et arbeid som er overraskende og nytenkende, og som føyer seg inn i rekken av tidligere solide Visueltprofiler, uttaler Benedicte.

Klikk for å se bildet "Presse01" i full størrelse

Kleskolleksjon for RedBull Organics

Klikk for å se bildet "Presse02 Poster" i full størrelse

Poster for Karpe Sas Spektrum x 10 (Storyline, Jasper Wiese, LBS)

Also Known As er et tverrfaglig kreativt studio fra Oslo. Byrået har en bred tilnærming til visuell kommunikasjon og jobber i en krysning mellom film, art-direction, design og foto. De har spesialisert seg på prosjekter innen kultur og har de siste årene jobbet med storskala design, fashion, musikk, film og foto-produksjoner. Målet er alltid å pushe grensene og utfordre det forventede.

Byrået består av grafisk designer Even Suseg, fotograf Michael Angeles Vera Cruz og regi- og filmfotografene Thomas Flått og Martin Kopperud.

– Vi synes det er helt sinnsykt gøy å få muligheten til å forme visuelt 2020! Visuelt har vært en viktig plattform for oss faglig gjennom flere år. Konkurransen er både med på å definere hva god design er og å synliggjøre hvordan fagfeltene våre stadig utvikler seg. Og ikke minst er det en morsom feiring av bransjen vår, sier Even.

– Jobben med å utvikle Visuelt identiteten har vært løst av mange flinke folk de siste årene, så som designer er dette både en spennende utfordring og kanskje en smule skummelt. Vi håper jo å kunne tilføre noe annerledes og nytt med vårt tverrfaglige utgangspunkt. Selv har jeg bakgrunn fra miljøer med hovedvekt av designere, men da vi startet Also Known As var dette noe vi ønsket å utfordre. Jeg tror vi representerer en kombinasjon av fagfelt som ikke er like vanlig i kreativ bransje og det definerer helt klart hvordan vi jobber og tilnærmer oss prosjekter. For oss som team blir det kult å kunne tenke helhetlig fra starten av i prosessen med Visuelt, både når det gjelder konsept og visuelt univers, men også med foto, film og regi. Og du skal ikke se bort i fra at vi drar med oss noe av læringen fra andre store musikk og kultur konsepter vi har jobbet med de siste årene.

www.alsoknownas.no

Spill video

Also Known As 2019

02:30