Merkevarebygging og ny grafisk profil for Nasjonalmuseet


Om seks år åpner dørene i det nye Nasjonalmuseet på Vestbanen. Nasjonalmuseets visjon er å skape en ny fremtid for kunsten, og i den forbindelse søker museet ekstern bistand til å utvikle en ny merkevareprofil.

Rnym8C3Jcf546Ceorgsx

– Vi søker bedrifter med strategisk kompetanse som kan drive en prosess med stor grad av intern involvering, sier kommunikasjonsdirektør Astrid Dalaker i Nasjonalmuseet, som ønsker at det nye museet skal bli et møtested for alle kunstinteresserte fra inn- og utland.

Tilbudsforespørselen er lagt ut på Doffin.no, og frist for å søke er satt til 16. mai. Arbeidet med å utvikle en ny merkevareplattform blir iverksatt på sensommeren, med ønsket ferdigstillelse før jul.

Etter jul settes neste prosess i gang – utforming av ny designprofil. Det vil bli en egen tilbudsforespørsel på dette oppdraget.

– Vi ønsker å tiltrekke oss den beste fagkompetansen til disse oppdragene, både innen strategisk merkevarebygging og grafisk design, sier Dalaker.

For mer informasjon, kontakt kommunikasjonsdirektør i Nasjonalmuseet, Astrid Dalaker astrid.dalaker@nasjonalmuseet.no, tlf.: 996 91 950.