Identitetsdesign
Gull
Heydays
Visuell identitet for Oslo Bysykkel
Juryens kommentar på video
Konseptutvikling
Heydays
Art direction og design
Heydays
Design (UI/UX)
Tight
Utvikling (web & iOS)
Tight
Utvikling (Android)
Zeros & Ones
Produksjon
Heydays, Tight og Zeros & Ones
Prosjekteier
UIP (Urban Infrastructure Partner)
Oppdragsgiver
UIP (Urban Infrastructure Partner)
Juryens kommentar
En imponerende, og irriterende enkel, identitet som beveger og engasjerer juryen. Bærebjelken i løsningen er den animerte logoen, som både er en sykkel, et ansikt og o-ene i Oslo. Den gir merkevaren en uimotståelig personlighet, som tilpasser seg ulike situasjoner. Den begrensede farge-, skrift- og elementpaletten gjør identiteten tidløs, og bidrar til at identiteten vil feste seg hos brukerne. Identiteten er gjennomarbeidet på alle plattformer og flater, og enkelheten gjør at den kommuniserer på tvers av språk og kulturer. Bevegelse og interaktivitet er fullt integrert i identiteten fra bunnen og opp, noe som er et stadig større krav til visuelle identiteter i dag. Dette er et grunnleggende folkelig prosjekt, som vil bevege mange i årevis!