Gull

Heydays

Visuell identitet for Oslo Bysykkel

Klikk for å se bildet "1 1 4666 Main Representation@2X 80" i full størrelse

Spill video Visuell identitet for Oslo Bysykkel - Juryens kommentar på video

Juryens kommentar på video

Konseptutvikling
Heydays

Art direction og design
Heydays

Design (UI/UX)
Tight

Utvikling (web & iOS)
Tight

Utvikling (Android)
Zeros & Ones

Produksjon
Heydays, Tight og Zeros & Ones

Prosjekteier
UIP (Urban Infrastructure Partner)

Oppdragsgiver
UIP (Urban Infrastructure Partner)

Juryens kommentar

En imponerende, og irriterende enkel, identitet som beveger og engasjerer juryen. Bærebjelken i løsningen er den animerte logoen, som både er en sykkel, et ansikt og o-ene i Oslo. Den gir merkevaren en uimotståelig personlighet, som tilpasser seg ulike situasjoner. Den begrensede farge-, skrift- og elementpaletten gjør identiteten tidløs, og bidrar til at identiteten vil feste seg hos brukerne. Identiteten er gjennomarbeidet på alle plattformer og flater, og enkelheten gjør at den kommuniserer på tvers av språk og kulturer. Bevegelse og interaktivitet er fullt integrert i identiteten fra bunnen og opp, noe som er et stadig større krav til visuelle identiteter i dag. Dette er et grunnleggende folkelig prosjekt, som vil bevege mange i årevis!

Klikk for å se bildet "1 1 4666 16 Data Sharing@2X" i full størrelse

Klikk for å se bildet "1 1 4666 17 Live View@2X" i full størrelse

Klikk for å se bildet "1 1 4666 13 Marcom@2X" i full størrelse

Klikk for å se bildet "1 1 4666 08 Ui Concepts@2X" i full størrelse

Klikk for å se bildet "1 1 4666 07 Moods@2X" i full størrelse

Klikk for å se bildet "1 1 4666 05 Illustration@2X" i full størrelse

Klikk for å se bildet "1 1 4666 09 Board@2X 80" i full størrelse

Klikk for å se bildet "1 1 4666 14 Car@2X 80" i full størrelse

Klikk for å se bildet "1 1 4666 18 Brand Photo 3@2X 80" i full størrelse

Klikk for å se bildet "1 1 4666 14 Rack@2X 80" i full størrelse