Gull

Creuna

Visuell identitet for DOGA

Klikk for å se bildet "1 1 4945 Main Doga Popupsignage" i full størrelse

 

Kreativ leder
Stein Sørlie

Senior designer
Marc Ligeti, Heidi Bakken og Stein Øvre

Design og frontendutvikler
Asbjørn Hegdahl

3D
Bjørn Endre Langeland og Sindre Martin Dahl

Mac-designer
Janecke Løyning

Konsulent
Kristine Ildahl Bjørnstad

Prosjektleder
Lisbeth Fasting

Firma
Creuna
 

Oppdragsgiver
DOGA – Design og arkitektur Norge

http://doga.no

Juryens kommentar

Konseptet bak DOGAs nye profil presser briljant grensene for hva identitetsdesign kan være. Et design med fokus på måtehold og enkelhet gjør at de fire bokstavene i organisasjonens navn fungerer som hjørnesteiner — som videre åpner for eksperimentering innenfor fagområdene design og arkitektur. Logoen har gode flerdimensjonale kvaliteter og tilpasser seg de ulike flatene på overraskende og spennende vis. Den beveger seg sømløst fra papir til veivisningssystemer, fra nett til mobil, og hver nye applisering skaper rom for tolkning.

Identiteten er solid, men allikevel i konstant bevegelse. Den ønsker betrakterens tolkning elegant velkommen; den engasjerer, oppfordrer til nysgjerrighet, samt inspirerer.

Klikk for å se bildet "1 1 4945 Doga Bizcards" i full størrelse

Klikk for å se bildet "1 1 4945 Doga Logo Pencilsketch" i full størrelse

Klikk for å se bildet "1 1 4945 Doga Postal" i full størrelse

Klikk for å se bildet "1 1 4945 Doga Watermug" i full størrelse

Klikk for å se bildet "1 1 4945 Doga Signage" i full størrelse

Klikk for å se bildet "1 1 4945 1 1 4945 Doga Font Farger" i full størrelse

Klikk for å se bildet "1 1 4945 Doga Stencil Bag" i full størrelse