Best of Show


Best of Show prisen hedrer det beste av det beste og er valgt ut blant gullvinnerne i Visueltkonkurransen. Best of Show 2017 er tildelt Heydays for visuell identitet for Oslo Bysykkel.

Visuell identitet for Oslo Bysykkel #

En imponerende, og irriterende enkel, identitet som beveger og engasjerer juryen. Bærebjelken i løsningen er den animerte logoen, som både er en sykkel, et ansikt og O-ene i Oslo. Den gir merkevaren en uimotståelig personlighet, som tilpasser seg ulike situasjoner. Den begrensede farge-, skrift- og elementpaletten gjør identiteten tidløs, og bidrar til at identiteten vil feste seg hos brukerne. Identiteten er gjennomarbeidet på alle plattformer og flater, og enkelheten gjør at den kommuniserer på tvers av språk og kulturer. Bevegelse og interaktivitet er fullt integrert i identiteten fra bunnen og opp, noe som er et stadig større krav til visuelle identiteter i dag. Dette er et grunnleggende folkelig prosjekt, som vil bevege mange i årevis!

Konseptutvikling: Heydays
Art direction og design: Heydays
Design (UI/UX): Tight
Utvikling (web & iOS): Tight
Utvikling (Android): Zeros & Ones
Produksjon: Heydays, Tight og Zeros & Ones
Prosjekteier: UIP (Urban Infrastructure Partner)
Oppdragsgiver: UIP (Urban Infrastructure Partner)