IxDA-prisen


IxDA-prisen hedrer fremragende interaksjonsdesign hvor brukeropplevelse står i fokus. Prisen deles ut av IxDA Oslo og Grafill. IxDA-prisen 2017 er tildelt Per Olav Walmann, Jonathan Averstedt, Nikolai Andersen, Katrine Naustdal, Lukas Szachanski, Jo Espen Johansen, Hans Christian Grønn, Caroline Johnsen Nordby og Nikolai Andersen i Los & Co og André Elvan og Alexander Bech i Værsågod for kampanjenettside for Hurtigruten «Plant your flags».

Kampanjenettside for Hurtigruten «Plant your flags» #

Kampanjesider er vanligvis en kategori preget av raske løsninger og kortsiktig gevinst, og er sjelden det første som slår oss når vi snakker om det beste innen norsk interaksjonsdesign. – Hurtigruten har med «Plant your flags» tatt et grep på kampanje-formatet som overbeviser stort.

Løsningen er et klasse-eksempel på hvordan godt håndtverk, en helhetlig strategi, og fokus på målgruppens behov kan løfte den tradisjonelle kampanje-siden fra en digital reklameplakat til det som føles som starten på ditt livs største eventyr. Gjennom en flyt som bygger opp under ekspedisjons-følelsen tar «Plant your flags» oss med på en reise der samspillet mellom interaksjon, design og innhold bygger historier som oppfordrer til rikere reiseopplevelser og bringer frem en Amundsen i oss alle. 

Juryen gratulerer med IxDA-Prisen 2017 og venter i spenning på VR-versjonen av «Plant your flags»!

Design: Per Olav Walmann, Jonathan Averstedt, Caroline Solheim og Katrine Naustdal
Produsent: Lukas Szachanski
Kreatør: Jo Espen Johansen, Hans Christian Grønn, Caroline Johnsen Nordby og Nikolai Andersen
Prosjektleder: Stine Prøitz
Strategisk rådgiver: Bård Skjørtorp
Firma: Los & Co
Frontendutvikling: André Elvan og Alexander Bech
Firma: Værsågod

plantflags.com

Spill video

Visuelt 2017 - IxDA-prisen

01:11