Gratis seminar om helhetlig Service Design


POL*2015: Hvordan skape suksess med optimaliserte kundereiser?
Olavstoppen inviterer til gratis seminar om helhetlig Service Design der hovedtaler er redaktør og medforfatter av boken "This is Service Design Thinking" av Marc Stickdorn.

Tid og sted
14. januar 2015 kl. 18.00 på Gaffel & Karaffel i Stavanger.

Program
Service Design Thinking 1
Verktøy for kartlegging av kundereiser og tjenestedesign på tvers av tvers av disipliner og ansvar i organisasjonen
Foredragsholder: Marc Stickdorn

Innbyggerreisen
Pilotprosjekt: Hvordan legge til rette for mer selvbetjening og enklere digitale tjenester i kommuner og offentlige virksomheter?
Foredragsholdere: Rune Fagermoen og Dagfinn Parnas

Gjenkjennelige og tillitvekkende tjenester
Design av trygge, gjenkjennelige og forståelige løsninger. Språk og tonefall, interaksjonsprinsipper og digital designguide.
Foredragsholdere: Knut Solbakken, Rafael Hegre Cabeza og Kristine Pedersen Mendonca

Optimalisering av tjenester gjennom elektronisk måling
Bruk av statistikk fra «customer touch points» for læring og tilpasning av tjenester.
Foredragsholdere: Mari Hult og Per Christian Aagenæs

Service Design Thinking 2
Konkrete eksempler på utforming av tjenestedesign.
Foredragsholder: Marc Stickdorn
 

Designthinking Stavanger