Kampanje
Gull
Bleed Design Studio
Kampanjeidentitet for Kulturrådets årskonferansen ‘Språk er makt’
Juryens kommentar på video
Grafisk design
Daniel Bergsnes Nerheim
Kreativ leder
Svein Haakon Lia
Prosjektleder
Ingunn Garthus
Firma
Bleed Design Studio
Juryens kommentar
Kampanje og identitet for Kulturrådets konferanse Språk er makt, hvor designet virkelig bidrar til å løfte frem kampanjens budskap og fungerer i alle flater. En spot on løsning for tematikken som er godt gjennomført med enkle og effektive virkemidler: To lag som interagerer i perfekt balanse – en vill, taktil og levende blanding av «stemmer», på en stram og elegant base. At typografien fremstår håndtegnet, gir en fin taktilitet og et menneskelig preg. Kampanjen har et variert og mangfoldig uttrykk som tydelig holdes sammen av fargene, som også signaliserer DIY og folkelighet. En inkluderende identitet, som løfter frem alle Norges offisielle språk.