Identitetsdesign
Gull
Reklamekollektivet
Visuell identitet for Kulturhuset i Bergen
Juryens kommentar på video
Konseptutvikling
Susanne Svendsen
Lead design
Vilde Moen Hudson
Design
Paulus Syvertsen og Didrik Røberg
Konseptutvikling
Jonathan Sætre
Kreativ leder
Thomas Birkeland
Firma
Reklamekollektivet
Oppdragsgiver
Kulturhuset i Bergen
Juryens kommentar
Kulturhuset i Bergen har fått en levende identitet som passer ekstremt godt til sitt formål. Nerven i identiteten finner vi i den generative typografien. Den fungerer ypperlig både statisk og i bevegelse og tilpasser seg i takt med arrangementene som skjer på huset. Dette er en identitet der man lett kunne gått av skaftet, men designerne har selvsikkerheten til å kontrollere bruken av de ulike elementene på mesterlig vis. Fleksibiliteten og mulighetene gjennom lyd og teknologi gjør at identiteten aldri er kjedelig. Dokumentert gjennom alt fra større reelle installasjoner og skiltsystemer til plakater og digitale uttak, er dette et eksempel til etterfølgelse.