Identitetsdesign
Diplom
ANTI Bergen
Visuell identitet for Visit Bergen
Art direction
Endre Berentzen og Christian Bergheim
Grafisk design
Vera Teresa Gomes, Mark Trzopek, Veronika Artiuschenko og Jana Papiernikova
Design
Sindre Holm
Strategisk rådgiver
Tom Morghan
Prosjektleder
Meghan Beaton
Firma
ANTI Bergen
Oppdragsgiver
Visit Bergen
Juryens kommentar
Dette er en ny identitet for en fargerik by med mange kontraster, som tydelig gjenspeiles i reprofileringen av Visit Bergen. De har klart å lage en identitet med mye personlighet og klare referanser til byen og hva den representerer. Typografien, som også er logoen, har en artig link til Bergens personlighet og ikonisk Bergensk arkitektur. Grafiske elementer fra typografien er også tatt ut på ulike flater og mønster på en vellykket måte. Fargene som er brukt føles som Bergen, en palett som virkelig speiler byen. Den fungerer like godt som en merkevare for byen som en kampanje. Det blir spennende å se denne identiteten i videre bruk!