Identitetsdesign
Diplom
Scandinavian Design Group
Visuell identitet for Amerikalinjen
Design
Nicklas Haslestad, Sunniva Grolid og Sindre Setran
Strategisk rådgiver
Christian Braathen, Nicklas Haslestad og Sunniva Grolid
Prosjektleder
Kari Marie Blix
Firma
Scandinavian Design Group
Oppdragsgiver
Nordic Hotels & Resorts
Juryens kommentar
Amerikalinjen og Stordalens nye historiske boutiquehotell åpnet i hjertet av Oslo med en moderne identitet. Dette er en identitet bygd opp av en sterk idé ved å referere til reiser og bruke kompasset som en del av logoen. Ved å bruke pilene i logoen, som hele tiden peker i riktig retning, løfter man hele profilen. Arbeidet er helhetlig og gjennomført med fine detaljer og finesse. Balansen mellom historien og moderne design er gjort på en god måte, identiteten spiller også på lag med interiøret. Dette er en tydelig profil som er enkel å bli glad i.