Diplom

Scandinavian Design Group

Visuell identitet for Amerikalinjen

Klikk for å se bildet "1 1 9612 Main Al Visuelt 2" i full størrelse

Design
Nicklas Haslestad, Sunniva Grolid og Sindre Setran

Strategisk rådgiver
Christian Braathen, Nicklas Haslestad og Sunniva Grolid

Prosjektleder
Kari Marie Blix

Firma
Scandinavian Design Group

Oppdragsgiver
Nordic Hotels & Resorts

Juryens kommentar

Amerikalinjen og Stordalens nye historiske boutiquehotell åpnet i hjertet av Oslo med en moderne identitet. Dette er en identitet bygd opp av en sterk idé ved å referere til reiser og bruke kompasset som en del av logoen. Ved å bruke pilene i logoen, som hele tiden peker i riktig retning, løfter man hele profilen. Arbeidet er helhetlig og gjennomført med fine detaljer og finesse. Balansen mellom historien og moderne design er gjort på en god måte, identiteten spiller også på lag med interiøret. Dette er en tydelig profil som er enkel å bli glad i.

Klikk for å se bildet "1 1 9612 Al Visuelt 17" i full størrelse

Klikk for å se bildet "1 1 9612 Al Visuelt 16" i full størrelse

Klikk for å se bildet "1 1 9612 Al Visuelt 15" i full størrelse

Klikk for å se bildet "1 1 9612 Al Visuelt 14" i full størrelse

Klikk for å se bildet "1 1 9612 Al Visuelt 12" i full størrelse

Klikk for å se bildet "1 1 9612 Al Visuelt 13" i full størrelse

Klikk for å se bildet "1 1 9612 Al Visuelt 11" i full størrelse

Klikk for å se bildet "1 1 9612 Al Visuelt 10" i full størrelse

Klikk for å se bildet "1 1 9612 Al Visuelt 8" i full størrelse

Klikk for å se bildet "1 1 9612 Al Visuelt 9" i full størrelse

Klikk for å se bildet "1 1 9612 Al Visuelt 7" i full størrelse

Klikk for å se bildet "1 1 9612 Al Visuelt 5" i full størrelse

Klikk for å se bildet "1 1 9612 Al Visuelt 6" i full størrelse

Klikk for å se bildet "1 1 9612 Al Visuelt 4" i full størrelse

Klikk for å se bildet "1 1 9612 Al Visuelt 3" i full størrelse

Klikk for å se bildet "1 1 9612 Al Visuelt 1" i full størrelse