Kampanje
Gull
Even Suseg, Michael Ray V. C. Angeles og Jørgen Gomnes
Lanseringskampanje for Karpe Diem ”Heisann Montebello”
Juryens kommentar på video
Grafisk design
Even Suseg
Konseptutvikling
Michael Ray V. C. Angeles
Fotograf
Jørgen Gomnes
Produkteier
Also Known As og Karpe Diem
Prosjektleder
Little Big Sister
Oppdragsgiver
Karpe Diem
Juryens kommentar
Den modige, banebrytende kampanjen for «Heisann Montebello» er mer enn en plateutgivelse, den bringer et sosialt og politisk budskap til det «nye Norge». Ved enkel bruk av noen få designelementer: grisen, fargen rosa, symbolske drodle-illustrasjoner, og en rå fotografisk miks blir meldingen klar og effektiv og favner et bredt publikum.
Ironisk bruk av den symbolske rosa grisen (som står for uvitenhet og grådighet) har sterk gjenkjennelseseffekt og vises på alt fra rosa norgesflagg, til fans i rosa hettegensere. Gjennom konsekvent bruk av disse elementene skapes en hel verden; et slags kontrollert kaos i sosiale medier, på konserter og samtlige plateomslag. «Heisann Montebello»-kampanjen utfordrer hip-hop-sjangerens konvensjoner med en god dose intelligens og humor. Hei Karpe Diem!