Pakningsdesign - Mat, helse og husholdning
Gull
We Oslo
Pakningsidentitet for TINE Piano
Juryens kommentar på video
Kreativ leder
Kristine Lillevik
Lead design
Axel Gustavsson
Konsulent
Linn Bakke
Prosjektleder
Kamilla Ellingsen
Firma
We Oslo
Art direction
Torny&Ingrid
Foto
Tommy Andrese
Matstylist
Anne Mæhlum
Ansvarlig hos kunde
Sophie Marie Gauguin
Oppdragsgiver
TINE
Juryens kommentar
I dagligvarehyllen er det en evig kamp om å stikke ut, og dette har designerne nailet med det nye designet på den velkjente dessertserien Piano. Med videreføring av visuelle grep fra det tidligere designet er produktene godt gjenkjennelige i sin nye drakt, samtidig som det oppleves oppdatert og fresht. Systemet er enkelt og tydelig og skaper et knallgodt fjernsignal og synlighet i hylla. Med sine åpenbare hint til 70-tallsestetikk balanserer designet hårfint på grensen til retro, men lander elegant på den inspirerende, gøyale og fristende siden. Bildene er rett på og herlig upretensiøse og føyer seg godt inn i designet. Det er også gjort mye ut av sider og baksider med tips og inspirasjon som gjør hele pakningen effektiv i sin merkevarebygging. Vi fikk lyst til å slurpe gele med sugerør!