Identitetsdesign - Liten
Diplom
OlssønBarbieri
Identitet for Stereoscope Coffee Roasters
Kreativ leder
Erika Barbieri
Grafisk design
Erika Barbieri og Henrik Olssøn
Firma
OlssønBarbieri
Foto
Lars Petter Pettersen
Tekst
Harry Bennett
Oppdragsgiver
Stereoscope Coffee Roasters
Juryens kommentar
Stereoscope er et kaffebrenneri med flere filialer i L.A. Deres nye identitet fremstår ved første øyekast relativt enkel, men her er det mye dybde. Ordmerket og typografien er gjennomgående rytmisk ved å kombinere flere bredder fra samme skriftfamilie – et lekent grep. Men identiteten i seg selv tar virkelig kaffe på alvor. Det er en underliggende strategi her som setter en både kulturelt og økologisk seriøs ramme for måten de omtaler kaffe på. Fjellet (kaffe vokser i høyden) brukes som et subtilt grep i infografikk og et monumentalt grep i pakningsdesignet. I en ellers stram, typografisk drevet identitet er ikonene og infografikken en ekstra smaksnote her, spesielt fiffig er kanskje kaffeblomsten som dekker luftventilen på kaffeposen.