Kampanje
Gull
Brynhildsvoll
Instagram-bok ‘Dette blir mellom oss’
Juryens kommentar på video
Grafisk design
Jørgen Brynhildsvoll / Brynhildsvoll
Foto
Jeton Kaçaniku
Video
Ben Olsen Johnsgård
Produsent
Helena Tusvik Rosenlund
Firma
All Images
Musikk
Johannes Amble
Tekst
Aleksander Kielland Krag
Prosjektleder
Kristine Eikenes
Rådgiver
Sindre Beyer, Robin Krüger, Pål Schultz, Lars Rimstad og Anine Andrea Namork
Strategisk rådgiver
Maria Riis Rasmussen
Firma
TRY
Ansvarlig hos kunde
Camilla Bruseland, Kaisa Hoel, Kristin Holt Gjøvåg og Victoria Jelsø Selbæk
Oppdragsgiver
Gyldendal
Juryens kommentar
Norges første Instagram-bok utfordrer ikke bare kampanjeformatet, men også det tradisjonelle bokformatet, ved å ta boken over til et nytt medium. Det er veldig inspirerende å se hvordan de når unge der de er, og tar problematikken rundt at unge leser færre bøker på alvor, gjennom å skape noe helt nytt. Kampanjen utnytter verktøyene Instagram kan tilby. Foto, klipp og korte passasjer utfyller kapitlene og gjør dette til en bedre og rikere bok, som når målgruppen på en vellykket måte. Resultatet er en kampanjeform som både er et produkt og en kampanje, og det skaper en ny og kreativ måte å fange interesse på. Vi applauderer eksperimentering, dette vil vi se mer av!