Diplom

Neue Design Studio

Visuell identitet for Felleskjøpet

Klikk for å se bildet "Main 01 01 2533 6335 Fk1 Neue" i full størrelse

Grafisk design
Umer Ahmed, Daniel Bergsnes Nerheim, Benjamin Stenmarck og Lars Håvard Dahlstrøm

Kreativ leder
Lars Håvard Dahlstrøm

Strategisk rådgiver og prosjektleder
Gørill Kvamme

Firma
Neue Design Studio

Oppdragsgiver
Felleskjøpet Agri

Juryens kommentar

Redesign av en av Norges mest ikoniske merkevarer kan fremstå som en overveldende oppgave. Her er det likevel blitt løst med en elegant videreutvikling. Det grafiske uttrykket er tydeliggjort og forenklet, uten å miste karakter og gjenkjennelighet. De tre stripene benyttes som et bærende element gjennom identiteten og prinsipper for layout. Dette er med på å skape et system på tvers av alle flater. Symbolbruk og farger er blitt renere og skaper sammen en distinkt avsender. Resultatet er fleksibelt, tydelig og enkelt å videreutvikle. Vi gleder oss til å se utrullingen av denne profilen i årene som kommer. Mer design til bøndene!

Klikk for å se bildet "01 01 2533 6696 Fk2 Neue" i full størrelse

Klikk for å se bildet "01 01 2533 6695 Fk75 Neue" i full størrelse

Klikk for å se bildet "01 01 2533 6694 Fk55 Neue" i full størrelse

Klikk for å se bildet "01 01 2533 6692 Fk7 Neue" i full størrelse

Klikk for å se bildet "01 01 2533 6693 Fk3 Neue" i full størrelse

Klikk for å se bildet "01 01 2533 6690 Fk5 Neue" i full størrelse

Klikk for å se bildet "01 01 2533 6691 Fk8 Neue Historie" i full størrelse

Klikk for å se bildet "01 01 2533 6689 Fk6 Neue" i full størrelse

Klikk for å se bildet "01 01 2533 6687 Fk35 Neue" i full størrelse

Klikk for å se bildet "01 01 2533 6688 Fk4 Neue" i full størrelse