Identitetsdesign
Diplom
Neue Design Studio
Visuell identitet for Felleskjøpet
Grafisk design
Umer Ahmed, Daniel Bergsnes Nerheim, Benjamin Stenmarck og Lars Håvard Dahlstrøm
Kreativ leder
Lars Håvard Dahlstrøm
Strategisk rådgiver og prosjektleder
Gørill Kvamme
Firma
Neue Design Studio
Oppdragsgiver
Felleskjøpet Agri
Juryens kommentar
Redesign av en av Norges mest ikoniske merkevarer kan fremstå som en overveldende oppgave. Her er det likevel blitt løst med en elegant videreutvikling. Det grafiske uttrykket er tydeliggjort og forenklet, uten å miste karakter og gjenkjennelighet. De tre stripene benyttes som et bærende element gjennom identiteten og prinsipper for layout. Dette er med på å skape et system på tvers av alle flater. Symbolbruk og farger er blitt renere og skaper sammen en distinkt avsender. Resultatet er fleksibelt, tydelig og enkelt å videreutvikle. Vi gleder oss til å se utrullingen av denne profilen i årene som kommer. Mer design til bøndene!