Vinnere
2018
Kampanje
Diplom
Yokoland
Kampanje for ”Høstutstillingen 2017, Statens 130. kunstutstilling”
Design
Aslak Gurholt, Martin Asbjørnsen og Alejandro V. Rojas
Frontendutvikling
Alejandro V. Rojas
Firma
Yokoland
Utstillingsleder
Charlotte Dølvik / Høstutstillingen
Fotograf
Vegard Kleven
Redaktør
Gaute Brochmann og Tine Semb / Billedkunst
Oppdragsgiver
Høstutstillingen / NBK
Juryens kommentar
Gjennom modig selvbeherskelse og bruk av svært enkle virkemidler, har kampanjen for Høstutstillingen 2017 fått et slående visuelt uttrykk. Med svært få designelementer og relativt kostnadseffektive løsninger, klarer denne identiteten å gjøre ære på institusjonen samtidig som den skaper et relevant og livfullt kontemporært uttrykk. Et smart og konsistent designrammeverk som samler alle elementene til en enhetlig og gjenkjennelig helhet.