Identitetsdesign
Gull
Anti
Visuell identitet for Telenor Yng
Juryens kommentar på video
Grafisk design
Erik Johan Worsøe Eriksen og Daniel Lied
Konseptutvikling
Behnam Farazollahi
Rådgiver
Kjetil Wold
Prosjektleder
Janicke Sæther
Firma
ANTI
Design
Henrik Øiestad og Thomas Raddum
Kunde
Thomas Barre og Kristin Argel-Jensen
Firma
Telenor
Oppdragsgiver
Telenor Norge
Juryens kommentar
Dette er en umiddelbar og ærlig identitet som skaper et tydelig fokus på det viktigste; nemlig budskapet. Juryen opplever at identiteten tar de unge på alvor – evner å kommunisere på deres premisser – og unngår å falle for bruken av stereotype ungdomsklisjeer som store selskaper ofte tyr til i kampen om å nå de unge. Vi i juryen lar oss imponere av at en tung aktør som Telenor er villig til å bruke så rå, upolerte og nesten uredigerte virkemidler for å skape en nisje-identitet innenfor egen merkevare.