Pakningsdesign - Kultur
Gull
Suseg, Angeles, Bergan, Hellebust Kristiansen, Brand, Gomnes
Emballasje for release for Karpe Diem ”Heisann Montebello”
Juryens kommentar på video
Grafisk design
Even Suseg
Konseptutvikling
Michael Ray V. C. Angeles
Illustrasjon
Fredrik Bergan, Eirik Hellebust Kristiansen og Sverre Brand
Fotograf
Jørgen Gomnes
Produkteier
Also Known As og Karpe Diem
Prosjektleder
Little Big Sister
Oppdragsgiver
Karpe Diem
Juryens kommentar
Dette er et unikt konsept for et plateslipp, hvor de seks vinylsinglene er pakket i separate omslag og innlemmet i en boks.
Ved enkel bruk av noen få designelementer, grisen (symbolet på uvitenhet og grådighet), fargen rosa, symbolske drodle-illustrasjoner, og en rå fotografisk miks blir meldingen klar og effektiv og favner et bredt publikum. Et touch av gullfolie på forsiden nikker for øvrig ironisk til hip-hop sjangerens klisjeer. Emballasjen fungerer sømløst med det overordnede kampanjeuttrykket, utviklet spesielt for utgivelsen av albumet. Prosjektet utfordrer videre konvensjonene for den typiske hip-hop-sjangeren med en god dose intelligens og humor. Den modige, banebrytende «Heisann Montebello» er mer enn bare et plateslipp — utgivelsen bringer et sosialt og politisk budskap til det «nye Norge».