Pakningsdesign - Drikkevarer
Gull
Olssøn Barbieri
Emballasje for Botanisk Aquavit ”Lysholm no 52”
Juryens kommentar på video
Design
Erika Barbieri og Henrik Olssøn
Illustrasjon
Erika Barbieri
Konseptutvikling
Erika Barbieri og Henrik Olssøn
Firma
Olssøn Barbieri
Lettering
Stefan Ellmer / Ellmer Stefan
Kategorisjef Norsk Akevitt
Romain Jourdan
Oppdragsgiver
Arcus
Juryens kommentar
Designet skal bygge opp under strategien om at akevitt er «Nordens gin», og det gjør den elegant. Flasken benyttes som kommunikasjonsmedie ved å kontrollert låne formspråket fra gin-kategorien og samtidig få frem en nordisk kjølighet. Godt håndverk som vil hevde seg i sitt segment og som gir en visuell opplevelse som inviterer til en smaksopplevelse. Vi tror flasken vil skape nye markeder og flytte seg fra fryseboksen opp til baren – akevitt er plutselig gått fra å være en høytidsdrikk til en cocktaildrikk. Cheers!