Gull

Scandinavian Design Group, McCann og Mediafront

Kampanjeside for Statoil "Dyp Dykk"

Klikk for å se bildet "4185 2" i full størrelse

Spill video Kampanjeside for Statoil "Dyp Dykk" - Juryens kommentar på video

Juryens kommentar på video

Nettside:
goodideas.statoil.com/deep-dive-no

Art direction
Håvard Gjelseth

Firma
Scandinavian Design Group, McCann og Mediafront

Illustrasjon
Bjørn Brochmann
 

Animasjon
Toxic

Utvikler
Marc Garcia

Oppdragsgiver
Statoil

Produkt
Kampanjeside for Statoil "Dyp Dykk"

Juryens kommentar

Nettsiden tar leseren med på en visuell reise ned i dypet av Nordsjøen for å illustrere at fremtidens olje og gass vil befinne seg på større og større dyp. Interaksjonen og navigasjonsmåten er relevant og forsterker historiefortellingen. Statoil klarer på denne måten å kommunisere tungt innhold både levende og mangfoldig, med stor omtanke for ulike brukere sitt ståsted. Animasjoner og tekniske finesser er ikke valgt som gimmick, men som en viktig del av fortellingen. Det er engasjerende digital storytelling på det beste.

Klikk for å se bildet "4185 3" i full størrelse