Kampanje/merkevare
Gull
Scandinavian Design Group, McCann og Mediafront
Kampanjeside for Statoil "Dyp Dykk"
Juryens kommentar på video
Nettside:
goodideas.statoil.com/deep-dive-no
Art direction
Håvard Gjelseth
Firma
Scandinavian Design Group, McCann og Mediafront
Illustrasjon
Bjørn Brochmann
Animasjon
Toxic
Utvikler
Marc Garcia
Oppdragsgiver
Statoil
Produkt
Kampanjeside for Statoil "Dyp Dykk"
Juryens kommentar
Nettsiden tar leseren med på en visuell reise ned i dypet av Nordsjøen for å illustrere at fremtidens olje og gass vil befinne seg på større og større dyp. Interaksjonen og navigasjonsmåten er relevant og forsterker historiefortellingen. Statoil klarer på denne måten å kommunisere tungt innhold både levende og mangfoldig, med stor omtanke for ulike brukere sitt ståsted. Animasjoner og tekniske finesser er ikke valgt som gimmick, men som en viktig del av fortellingen. Det er engasjerende digital storytelling på det beste.