Wabø inn i styret hos ELLE mELLE


Et energisk og spennende byrå, sier den tidligere Geelmuyden Kiese-toppen. – Jeg får mange tilbud om styreverv. Da jeg takket ja til ELLE mELLE, var det fordi jeg fikk et innblikk i en kultur og en kompetanse som jeg synes er unik og spennende. Det er dessuten et gründerdrevet selskap, og jeg har etterhvert fått en del erfaring med slike. I sum følte jeg at jeg kunne bidra positivt til det interessante miljøet som allerede finnes der, sier Andreas Wabø.

Med Wabø som styremedlem har designbyrået ELLE mELLE fra Ålesund fått en av de mest erfarne lederne i den norske kommunikasjonsbransjen på laget. Andreas Wabø var administrerende direktør i Geelmuyden Kiese fram til august i fjor, og har før det blant annet ledet Dinamo og vært brand manager i hotellkjeden Choice. Han beskriver byrået som «energisk», og tror de har et stort vekstpotensiale. – De har gjort det veldig bra i sitt nærområde, i en bransje med tøffe marginer. Akkurat nå er det på teknologifronten utviklingen går raskest, og her har ELLE mELLE vist en imponerende vilje til å henge med gjennom gode valg av samarbeidspartnere. De bør ha klare ambisjoner om å komme seg enda mer ut på den nasjonale arenaen, og det har jeg stor tro på at de klarer. Min erfaring er at de er vant til høyt trykk, sier Wabø.

Hovedeier og daglig leder Yvonne Aarset er svært glad for å få Wabø med seg i styret. – Vi så etter noen som kan pushe oss, og gjerne noen som var i bransjen uten å være en direkte konkurrent. Da var det naturlig å se mot Oslo, og etter første møte med Wabø var jeg sikker på at vi hadde akkurat den ressurspersonen vi ønsket oss. Han stiller de betimelige, noen ganger ubehagelige spørsmålene som et aktivt
styremedlem skal gjøre, og sitter inne med enorm bransjekunnskap, sier Aarset.
ELLE mELLE er nå i ferd med å ansette sin niende grafiske designer. Aarset tror at satsing på et godt arbeidsmiljø og en utadvendt bedriftskultur er mye av grunnen til den posisjonen de har i dag. Hun sier at de tar styrets signaler om vekst på alvor. – Vi har aldri hatt som mål å gjøre kvantesprang, men ønsker å bygge oss opp jevnt og trutt. Nå er vi definitivt motivert av tanken på et bredere nedslagsfelt. Samtidig skal vi forbli et spesialistbyrå på grafisk design, som henter inn de beste samarbeidspartnerne. Nedgangstidene merker vi lite til foreløpig, men vi er selvfølgelig forberedt på at det kan bli tøffere å lande oppdragene i tiden som kommer. Da er det å ha en bauta av et styre i ryggen helt avgjørende, sier Aarset, som fra før har med seg styreleder Roar Hauge-Nilsen. Han har sittet i styret siden oppstarten i 2000.