Kampanje/merkevare
Diplom
Good Morning
En app ”Good Morning Breakfast”
Design og art direction
Jørgen Winsnes
Firma
Good Morning
Illustrasjon
Jørgen Winsnes
Utvikler
Peter Wojciechowski og Johan Lindqvist
Eventansvarlig
Thomas Moen
Produsent
Eirik Fjellaksel
Oppdragsgiver
Good Morning
Juryens kommentar
Dette er en kampanje som fortjener å premieres fordi den, på et kreativt sett som ivaretar avsenderens varemerke, har gitt målbar kommersiell effekt. Mens mange kampanjer stopper ved det digitale, tar Good Morning Breakfast ambisiøst steget ut i den fysiske virkeligheten, til sultne Cannes-besøkendes store glede. Formmessig er løsningen resultatorientert og spiller på en fysikalitet som fører tankene til de lunsjboksene som byttes mot visittkort og telefonnummer. Likevel opplever vi at originaliteten i det grafiske anslaget har måttet vike for idéens sprengkraft, og kunne ha blitt gitt litt mer kjærlighet for å nå hele veien frem.