Gull og bronse til Creuna i Eurobest

Creuna har vunnet både gull og bronse i Eurobest for DOGAs nye visuelle identitet. Prisen ble delt ut i London, under årets Eurobest Festival of Creativity.Creuna vant gull i klassen design og bronse i klassen logodesign for identiteten vi har utviklet sammen med DOGA (Design og arkitektur Norge). Eurobest er det nærmeste man kommer et europamesterskap innen byråverdenen. Festivalen og kåringene har samme arrangør som «verdensmesterskapet» Cannes Lions.

24130321 1581509281910144 2599870153813107719 O

– Dette avrunder et fantastisk prisår for Creuna som leverandør av designløsninger. Det reflekterer også tilbake på våre kunder, som er bevisste og ser verdien som god design tilfører produkter og tjenester, sier Marc Ligeti, lead designer i Creuna.

Han tok imot prisen i London sammen med designer Heidi Bakken, og deler æren med kunden og resten av teamet ­– inkludert designerne Stein Øvre og Asbjørn Heggdal og rådgiver og kreativ leder Stein Sørlie.De mottok diplompet av juryleder for design, Chris Moody.

Fra før har DOGA vunnet gull i Visuelt og mottatt Red Dot Award. Ølmerket Krone er blitt kåret til verdens beste øldesign med gull i Pentawards, har mottatt Red Dot Award, vunnet gull i Gullblyanten, samt sølv i European Design Awards. Det siste gjorde også Visit Nordfjord med sin visuelle identitet.

Eurobest 2017