Golddesign Norway

Vi søker team til Young Lions Design i Cannes


Vi skal sende to unge, norske designere til konkurransen Young Lions Design i Cannes. I fjor vant det norske teamet Sunniva Grolid og Ida Louise Andersen gull, nå har du sjansen til å hevde deg i en internasjonal 24-timers designtevling.

Golddesign Norway

- Å få være med på Young Lions var en fantastisk, spennende og lærerik opplevelse! Å søke om å få være med er noe jeg vil anbefale alle unge ambisiøse i bransjen å gjøre!, sier de to unge gull-løvene.

Grafill med samarbeidspartnere dekker deltakeravgift, flybillett og opphold i fire dager. Konkurransen foregår i festivalperioden, 19.-21. juni 2016.

To må søke sammen som et designteam, men trenger ikke jobbe sammen til daglig. Dere må være 30 år eller yngre, og dere må være i jobb (ikke student eller student på utplassering).

Send oss to referanseprosjekter som viser at dere kan løse designoppgaven i Cannes - å utvikle en identitet basert på en brief. I tillegg sender dere inn en motivering på inntil en side som beskriver hvorfor dere skal vinne en plass i Young Lions Design 2016.

Vinnere vil få beskjed så snart utvelgelsen er klar (i begynnelsen av mai).

Dere to som reiser får utenom selve konkurransen mulighet for å delta på drøssevis med seminarer og workshops, galla, shows og utdelinger, fester, nettverksbygging - og sikkert litt shopping, soling og vandre langs croisetten. Dere kommer ikke til å ha problemer med å aktivisere dere, både faglig og underholdningsmessig!

Søknad sendes info@grafill.no innen 22. april 2016.

Husk å merke alle vedlegg med søkers navn.

Young Lions Competitions
The Young Lions Competitions give the next generation of industry superstars the chance to prove themselves by creating campaigns during the Festival week. The Young Lions Design Competition was launched in 2012, to give graphic and other specialist designers the space to showcase their talent and test their skills against the rest of the industry.

Following a briefing from a non-profit organisation, teams of two have to deliver a brand identity that includes a logo/brand, a 150-word description of how the brand identity fits the brief and a 150-word description of how the brand would evolve in just 24 hours. The work will then be assessed by the Cannes Lions Design Jury.

More than 400 contestants from around the globe compete in seven competitions. They’ll have just 24 hours to answer the brief.

The Gold-winning team members from each competition collect their medals on stage during a prestigious Cannes Lions awards ceremony, as well as receiving complimentary registrations and accommodation at the following year’s Festival.