Lærebok
Sølv
Lars Høie
Design og strategi
Grafisk design
Lars Høie
Forfatter
Wanda Grimsgaard
Redaktør
Elisabeth Holmberg / Cappelen Damm Akademisk
Forlag
Cappelen Damm Akademisk
Trykk
Livonia Print Sia, Latvia
Papir
300g Munken Print White, 115g Munken Print White, 150g Munken Lynx
Skrift
Domaine, Mériva
Innbinding
Otabind, trådheftet
Juryens kommentar
Denne boken presenterer et bredt utvalg prosesser og metoder for strategisk utvikling av design, og er en teksttung bok som heldigvis ikke faller for fristelsen til å prøve å skjule det. Holdningen til designet er selvsikkert og stødig gjort, og her stoler man på at innholdet er godt nok til at design skal tilrettelegge mer enn å formgi. Boken er fint satt, med en upretensiøs og tydelig detaljering hvor en utnytter de få virkemidlene som er valgt. Helhetlig bruk av den sterke grønnfargen får de informative illustrasjonene til å bli interessante. Gridsystemet og systematiseringen av innholdsnivåene blir godt fremhevet, og den aktive bruken av fotnoter og seksjonstitler stemmer særdeles godt med innholdet. Bruken av høy bulk i papiret gir objektet en god taktil følelse, og innbindingen gjør den svært leservennlig. Raus bok med en tydelig identitet.