Gull

Anti Bergen

Visuell identitet for Festspillene i Bergen

video: Juryens kommentar

Design
Endre Berentzen, Robert Dalen, Eric Amaral Rohter, Sindre Holm og Fredrik Eive Refsli

Firma
Anti Bergen

Kreativ leder
Endre Berentzen

Prosjektansvarlig
Robert Dalen

Digitalt ansvarlig
Eric Amaral Rohter

3D-design
Elijah Alexander Chote
 

Foto
Fred Jonny

Klesdesign
T-Michael, Norwegian Rain

Oppdragsgiver
Festspillene i Bergen

Juryens kommentar
Et lekent konsept som illustrerer rytme og komposisjon. Den oppleves relevant for en bred målgruppe. Et tydlig solid grunnarbeid gjør at konseptet lekent tilpasses ulike formater og formål. Kreativ bruk av støtteelementer skaper en sterk egenart som gjør at det lykkes på alle områder. Konseptet er rytmisk uten å bli rigid og spiller på de riktige notene.

Diplom

Snøhetta

Visuell Identitet for Avinor

Design og art direction
Snøhetta

Firma
Snøhetta

Foto
Andreas Lind

Animasjon
Kim Holm
 

Webdesign
Henning Gjerde

Typesnittdesign
Magnus Rakeng og Chester Jenkins

Klesdesign
T-Michael, Norwegian Rain

Oppdragsgiver
Avinor

Juryens kommentar
En samlende profil som binder elementene sammen med enkle og forståelige virkemidler. Identiteten er gjennomført på alle flater og skaper opplevelsen av en helhetlig og tydelig merkevare i et hektisk univers. Mennesker og destinasjoner knyttes sammen og visualiserer forbindelser. Vi er sikre på at Avinor vil ta oss med på en reise, og trygt frakte oss hjem igjen.

Diplom

Neue Design Studio

Visuell identitet for Norges musikkhøgskole

Design og art direction
Neue Design Studio

Firma
Neue Design Studio

Foto
Kimm Saatvedt
 

Programmering dynamisk logo
Andre Elvan, Værsågod

Software
Alexander Refsum Jensenius

Oppdragsgiver
Norges musikkhøgskole

Juryens kommentar
Et samspilt og sterkt konsept som oppleves både spennende og dynamisk. Skolens lyder skaper profilen og et spennende mønster som lett appliseres på både profil- og kommunikasjonselementer. Både studenter og publikum er med på å skape en pulserende og levende profil i stadig utvikling.

Diplom

Neue Design Studio

Visuell identitet for Meteorologisk institutt

Design og art direction
Neue Design Studio

Firma
Neue Design Studio
 

Foto
Johan Wildhagen

Oppdragsgiver
Meteorologisk institutt

Juryens kommentar
Et stilrent, sobert og relevant formspråk som virker samlende for organisasjonen. Uttakene er smakfulle og stilsikre, og gjennomført på alle nivåer. Identiteten viser geografisk tilhørighet og naturlige assosiasjoner til naturen og dens påvirkningskraft. Resultatet er en robust og nytenkende aktør verdt å stole på, uansett vær. Very, very cool!

Diplom

Bleed

Visuell identitet for djuice

Design
Astrid Feldner

Firma
Bleed

Kreativ leder
Svein Haakon Lia
 

Prosjektleder
Marie Louise Notøy Steen

Oppdragsgiver
djuice

Juryens kommentar
Et godt redesign som styrker merkets posisjon i sitt segment. Humoristisk uten å virke useriøs. Den sterke fargebruken bryter med kategorien, men er godt forankret i strategien. Designet gir en platform for god og tydelig kommunikasjon som treffer målgruppen. Juicy!

GrafillRosenkrantz gate 21, 0160 Oslo22 12 82 00grafill@grafill.no

Abonner på nyhetsbrev