Gull

Bredenbekk

Reklamekampanje “Oslo Middelalderfestival”

video: Juryens kommentar

Illustrasjon
Børge Bredenbekk

Firma
Bredenbekk
 

Design
Børge Bredenbekk

Oppdragsgiver
Oslo Middelalderfestival

Juryens kommentar
Arbeidet har en klassisk strek med uventede motiv som forener nåtid med historie på en måte man trekkes mot på magisk vis. Dette er i utgangspunktet et nisjéprodukt, men blir fylt med akkurat den kraften det trenger, og strekker seg mot en stor målgruppe. Dette er definitivt ikke Pizza Grandiosa - men det har rett og slett den samme massive folkelige appellen!

Diplom

DDB

Reklamekampanje “Fugu, Sirloin og Ounce”

Illustrasjon
Børge Bredenbekk

Firma
DDB
 

Art direction
Joachim Bjørndahl

Oppdragsgiver
SAS

Juryens kommentar
Dette er en teknisk sterk illustrasjon med fin bruk av farger og virkemidler. Løsningen drar seeren inn på leting etter detaljer i et tydelig geografisk bestemt miljø. Resultatet er en fryd for øyet.

Diplom

Werksemd

Identitet “Høydepunkter”

Illustrasjon
Nina Elisabeth Børke

Design og art direction
Nina Elisabeth Børke

 

Oppdragsgiver
Stavanger Symfoniorkester

Firma
Werksemd

Juryens kommentar
Dette prosjektet aktualiserer temaet og viser hvordan en illustrasjon også kan handle om abstraksjon. Det er lagt vekt på fornemmelser som klassiske instrumenter, spotlighter, nattehimmel, arkitektur... Disse stemningsbildene fra det klassiske universet brukes på forskjellige måter i et stilrent, tidløst uttrykk. Kampanjen er elegant, stilsikkert utført og aktuell i uttrykket.

Diplom

Try og Apt

Plakater “Verdens kuleste dag”

Illustrasjon
Frode Skaren

Firma
Try og Apt

Art direction
Bård Gabrielsen og Sindre Rosness
 

Design
Jan Kristian Haavi

Andre bidragsytere
Mona Larsen og Ole Hustad

Oppdragsgiver
Sparebankstiftelsen

Juryens kommentar
Dette er en helhetlig, fin og morsom kampanje. Det er flotte tegninger som får (i utgangspunktet) trauste arrangører til å fremstå som noe friskt og attraktivt. Arbeidet kommuniserer også veldig tydelig overfor målgruppen. Dette tror vi appellerer til barnefamilier.

Diplom

Snasen

Identitet “Gjensidige”

Illustrasjon
Robin Snasen Rengård

Firma
Snasen

Design og art direction
Robin Snasen Rengård og Dinamo
 

Strategi, design og reklame
Dinamo

Web
Bekk

Animasjon
Stir

Oppdragsgiver
Gjensidige og Dinamo

Juryens kommentar
Det er godt å se at illustrasjoner kan bli identitetsskapende for store kunder også. Dette visuelle universet - i den størrelsesordenen det er utført i - viser pondus og en strategisk manøver som er modig og som treffer rett i hjertet. Dette er et eksempel som bør følges!

GrafillRosenkrantz gate 21, 0160 Oslo22 12 82 00grafill@grafill.no

Abonner på nyhetsbrev