Earlynerd: Nasjonalmuseets nye visuelle identitet (fullt)

Grafill R21 Aktiviteter, Earlynerd
Gå til innholdet

Metric Design kommer til Grafill R21 for å snakke om arbeidsprosess og valg av løsninger for Nasjonalmuseets nye visuelle identitet.

Metric Design og Nasjonalmuseet for kunst, Arkitektur og design lanserte nylig ny visuell identitet for museet som åpner på Vestbanetomten i 2020. Museet blir Nordens største og mest betydningsfulle innen sitt felt og representerer alt fra moderne og eldre kunst, arkitektur, kunsthåndverk, design og alle tilhørende disipliner. Den faste samlingen vil vise over 5.000 verk fordelt på over 90 utstillingssaler. Den store utstillingshallen på toppen av bygget vil gi visningsmouligheter som ikke tidligere har vært mulig i Skandinavia.

Arbeidet med identiteten har pågått siden 2017 etter at Metric vant en offentlig anbudskonkurranse året før. De kommer til Grafill tirsdag 29. januar og forteller om bakgrunn for løsningene, prosessen og hvordan det har vært å jobbe med Nasjonalmuseet.

Dato: 29. januar 2019
Tid: 08.00 - 09.30
Sted: Grafill R21, Rosenkratz gate 21, 0160 Oslo

Vi byr på kaffe og noe å bite i fra klokka 08.00. Foredraget starter klokka 08.30.

Arrangementet er gratis og åpent for alle.

Earlynerden er nå fullbooket!

Meld deg på her (fullt)

Facebook-event