Cannes Lions er verdens største festival for kreativitet, og arrangeres årlig på den franske riviera i juni. Cannes Lions ble startet i 1954 som en ren reklamefilm-festival, men har siden 2011 titulert seg selv som Cannes Lions International Festival of Creativity.

Grafill er Norges samarbeidspartner på Young Lions Design konkurransen i Cannes. 

To unge, norske designere har fått muligheten til å delta i en internasjonal 24-timers designtevling. Våre designløver har kommet hjem med både gull og sølv i bagasjen. Grafill med samarbeidspartnere dekker deltakeravgift, flybillett og opphold i fire dager. Konkurransen foregår i festivalperioden i juni.

Betingelser for å søke
To må søke sammen som et designteam, men trenger ikke jobbe sammen til daglig. Dere må være 30 år eller yngre, og dere må være i jobb (ikke student eller student på utplassering). Vi trenger to referanseprosjekter som viser at dere kan løse designoppgaven i Cannes - å utvikle en identitet basert på en brief. I tillegg sender dere inn en motivering på inntil en side som beskriver hvorfor dere skal vinne en plass i Young Lions Design. Husk å merke alle vedlegg med søkers navn. Vinnere får beskjed så snart utvelgelsen er klar (i begynnelsen av mai).

De to som reiser får utenom selve konkurransen mulighet for å delta på drøssevis med seminarer og workshops, galla, shows og utdelinger, fester, nettverksbygging - og sikkert litt shopping, soling og vandre langs croisetten. Dere kommer ikke til å ha problemer med å aktivisere dere, både faglig og underholdningsmessig!

Vi utlyser Young Lions Design 2018 på vårparten, følg med.

Spill video

One day in Cannes with Ida and Sunniva