Mangfold
Grafills har mangfold som et viktig satsingsområde, og samarbeider med flere andre bransjeorganisasjoner om en felles plan for økt mangfold.
-
Samarbeid for en mangfoldig bransje
Samarbeidet om en felles mangfoldsplan startet som et svar på oppfordringen som kom i en kronikk i Kampanje. ANTI fulgte opp med en panelsamtale, der også daglig leder i Grafill deltok.
-
Grafills strategi og handlingsplan
Grafill har mangfold som et viktig satsingsområde i strategi og handlingsplan for perioden 2018-2021.
-
Tre illustratører med mangfoldig strek
Les intervju med tre illustratører om hvordan de jobber for å speile det mangfoldige samfunnet vårt.
Her er det organisasjonene har blitt enige om:
En mangfoldig bransje der alle er inkludert og representert #
Som utøvere innen kommunikasjon, markedsføring, reklame og design kommuniserer vi med alle. Da må vi som jobber med dette bedre speile samfunnet, både internt i våre virksomheter og i vårt arbeid. Mangfold er en forutsetning for å lykkes. Derfor må vi sammen jobbe for en mangfoldig bransje der alle er inkludert og representert.
Med mangfold mener vi mangfold innen etnisk opphav, seksuell legning, kjønnsidentitet, religiøs tilknytning, funksjonsevne, alder, med mer.
Vi, Kreativt Forum, Grafill, ANFO Annonsørforeningen, Mediebyråforeningen og Kommunikasjonsforeningen, representerer ulike medlemsorganisasjoner og tiltakene vil være på bransje-, virksomhets- og individnivå.
Tiltakene vil i første omgang primært rette seg mot etnisk mangfold.
Vi vil jobbe med tiltak innen fire områder:
- Mangfoldstrategi
- Mangfoldkompetanse
- Rekruttering innad i bransjen og til utdanning
- Representasjon og rollemodeller
Tiltak kan være: guider, case, seminarer, samarbeid med andre aktører, med mer.