Telenor søker Tjenestedesigner

Telenor søker en Tjenestedesigner som kan være med å utvikle våre digitale kanaler i B2B markedet.

Telenor driver en digital transformasjon med ambisjon om å digitalisere egne prosesser og utvikle gode digitale løsninger for våre sluttkunder. I dette ønsker arbeidet ønsker vi nå å ansette en tjenestedesigner i vår Service Design Lab som skal være med å sikre gode og helhetlige kundeopplevelser for våre B2B kunder. Rollen skal drive innsiktsbaserte prosesser og sikre optimale kundereiser med stadig høyere grad av digitalisering og personalisering i ulike kanaler.

Vil du være med å sette den digitale agendaen i Telenor vil vi høre fra deg!

Vi ser etter en med følgende kvalifikasjoner:

• Erfaren tjenestedesigner gjerne med god erfaring innen interaksjonsdesign/UX

• Erfaring med digitale innholds- og selvbetjeningsløsninger gjerne fra bedriftsmarkedet er en fordel

• Kunne jobbe både operativt og strategisk i arbeidet mot fremtidens digitale hverdag

• Evne til å forstå og finne en optimal balanse mellom kundeverdi, forretningsverdi og teknologiens mulighetsrom.

• Snakker et skandinavisk språk og kommuniserer godt på engelsk

Som person er du:

• Kreativ

• Initiativrik, løsningsorientert og fleksibel

• Trives med å jobbe med komplekse problemstillinger

• Evner effektivt å ha håndtere mange oppgaver i parallell

• Samarbeider godt med andre

• Opptatt av designfaget – bidrar til å utvikle internt fagmiljø og omgivelsene generelt

Arbeidsoppgaver:

• Understøtte strategiutvikling i forhold til fremtidens betjening i B2B markedet

• Aktivt drive utvikling mot økt selvbetjening i våre digitale kanaler med bruk av design metodikk

• Identifisere og iverksette tiltak for å bedre kundeopplevelsen

• Mapping og design av kundereiser

• Innhenting og bruk av kundeinnsikt (både kvalitative og kvantitative metoder)

• Ta UX lead i relevante innovasjons- og utviklingsprosjekter

• Fasiliterere og gjennomføre innsiktsarbeid, analyse og idé- og konseptutvikling, prototyping, brukertesting, implementering og læring

• Utarbeide skisser og prototyper i ulike stadier (bruke verktøy som Sketch og Invision)

I Telenor/Telenor Service Design Lab kan vi tilby:

• Arbeid med ett sterkt merkevare og eksponering mot et stort antall brukere

• En moden organisasjon for bruk av design i sine prosesser- design er og har vært over tid et strategisk satsningsområde for Telenor

• Et voksende og sterkt design fagmiljø med fokus på kompetanseutvikling og erfaringsutveksling (35 utøvende designere i dag)

• Tilpasset lokaler for designarbeid - Telenor Service Design Lab – arealer for kreativ samhandling, testlaber/observasjonsrom til brukertesting og felles arbeidssone for alle designere

• Faglig spennende oppgaver i samarbeid med andre designere i designteamet og andre kompetanseområder i Telenor

• Mulighet til å sette retning på Telenors digitale agenda

• Stor fleksibilitet i hverdagen.

• Konkurransedyktig lønn og meget gode pensjons- og forsikringsordninger

• 1 ekstra ferieuke (totalt 6 uker)

• Et stort utvalgt av ansattfordeler - (trening, hytteleie etc.)

• Og ikke minst - du får jobbe med fine folk som ler mye, har et godt sosialt miljø med flere sosiale sammenkomster gjennom året!

Annen info:

• Søknadsfrist 15.10.2018

https://www.telenor.com/car...

• For spørsmål kontakt Morten Fronth-Andersen,Head of Design lab/Business Design lead på +47 47900080

• Ved søknad ønsker vi at du legger ved portfolio med ulike relevante arbeider og prosjekter du har jobbet på.I tillegg til CV og søknadsbrev.

Telenor Norge AS er landets største leverandør av tele- og datatjenester. Via vårt mobilnett og fastnett leverer vi tjenester innen telefoni, bredbånd og kabel-tv til privat- og bedriftskunder over hele landet. Vi selger også tjenester til andre telekom-operatører. Vi har 3900 medarbeidere fordelt på 30 arbeidssteder rundt om i Norge, inkludert Svalbard. Hovedkontoret vårt ligger på Fornebu i Bærum. Les mer om Telenor Norge på www.telenor.no